White Lion - Pride (1987)

Label: Atlantic

1. Hungry (3:55)
  2. Lonely Nights (4:11)
  3. Don't Give Up (3:15)
  4. Sweet Little Loving (4:02)
  5. Lady of the Valley (6:35)
  6. Wait (4:00)
  7. All You Need Is Rock & Roll (5:14)
  8. Tell Me (4:28)
  9. All Join Our Hands (4:11)
  10. When the Children Cry (4:18)
Schnee
Och ik doe dingen ook bewust om te kloten, vind ik leuk.
vind ik deze band nog steeds humor om te lachen, maar dat is een mening he

avatar van Harlequin
Redelijke plaat. Ben tegenwoordig niet meer zo van de 'hair rock', ooit had ik dit vast hoger gewaardeerd. Ben wel een liefhebber van Mike Tramp's stemgeluid, maar vind zijn solo albums in het algemeen beter. 'Wait' blijft wel een klassieker!

avatar van Deranged
Wervelend legato spel op Wait.

avatar van OzzyLoud
Pride is een stuk commerciëler dan het debuut met zoetgevooisde nummers als Wait, Tell Me en Lonely Nights. Die kunnen mij dus minder bekoren. Gelukkig staan er ook een paar ijzersterke tracks op als zijnde Hungry, Lady Of The Valley en All Join Our Hands. Absolute Topsong vind ik All You Need Is Rock 'N Roll. Een full fource uit je dak plaat. Ook wederom door het machtige gitaarspel van Vito. Maar dat doet ie eigenlijk op alle tracks waardoor de mindere nummers toch de moeite waard is om te luisteren.
Het album wordt afgesloten met het gewichtige When The Chidren Cry, waardoor je wat stemmiger de plaat verlaat dan zou moeten........
Conclusie: Dit Werkstuk heeft zn sterke momenten en de mindere tracks worden gered door Vito Bratta.

avatar van vielip
Lonely nights, Tell me maar met name Wait zijn juist te gekke songs vind ik! Heerlijke refreinen, prima gitaarwerk en fijne hooks. Veel beter ga je ze in dit genre niet krijgen. Ik zit te kijken welke nummers ik persoonlijk als minder zou bestempelen. Maar ik kom er niet één tegen eerlijk gezegd. All join our hands en Sweet little lovin' vond ik vroeger altijd iets minder weet ik me te herinneren. Tijd om het album weer eens te luisteren blijkbaar De productie staat me lichtelijk tegen weet ik ook nog. Terwijl ik de albums die door Wagener geproduceerd zijn doorgaans juist prima vind klinken. Deze steekt daar wat flets bij af.

avatar van OzzyLoud
vielip schreef:

Nou ik kan je hele waslijsten opnoemen hoor!

avatar van vielip
Vast wel