Tad - 8-Way Santa (1991)

7. Trash Truck (2:44)
  8. Stumblin' Man (3:19)
  9. Jack (2:56)
  10. Candi (3:39)
  11. 3-D Witch Hunt (4:18)
  12. Crane's Cafe (2:43)
  13. Plague Years (3:40)
avatar van Ducoz
Erg rauw, niet erg goed gemixd (Kwa Volume) maar wel erg goed. De Grunge sound wordt je kamer ingeblazen!

avatar van kaztor
Toch geinig:

'Jongens, we moeten een cd-cover maken!'
'Okee, pak de camera...'
'Staan we er allemaal op? Mooi!...' KLIK!

avatar van stephan73
Vreemd, ik ken hem onder een andere hoes!

avatar van stephan73

Blijkt dus een verhaal achter te zitten. De originele hoes, waar dat stelletje op staat, werd snel uit de winkel gehaald, omdat de mensen op de foto enorme bedragen eisten van Sub Pop. De foto was namelijk gevonden in een fotoboek dat één van de leden van Tad ergens gekocht had en ze vonden die foto zo leuk dat ze hem als hoes wilde hebben, zonder uit te zoeken wie die mensen waren.

avatar van stephan73
Tad zijn de vergeten helden uit de Grunge tijd.
Persoonlijk vindt ik ze de beste band uit de hele scene en 8 Way Santa is zeker weten hun meesterwerk.
Wat een kracht, wat een energie!

Beestachtig mooi!

Tijdens het MuMe spelletje topalbums jaren '90 weer eens de revue laten passeren.

Oude grungerotten.

3-D Witch Hunt blijft een fantastisch nummer.

avatar van Sleepy House
Tad is voor mij dé grungeband bij uitstek. Alles aan dit album ademt dit ook uit. Keihard, ruw, ongedisciplineerd, grappige lyrics, deze plaat heeft echt alles. Vreemd genoeg vind ik net de zachtere, ietwat poppier buitenbeentjes op de album (3D Witch-Hunt, Flame Tavern en het magistrale Plague Years) de betere nummers. Ze tonen een andere kant van Tad, iets wat ik zeer goed kan waarderen. De overige nummers zijn soms erg 'in your face', maar ook dat kan ik - wederom - erg waarderen...