Laura Pausini - Resta in Ascolto (2004)

Italië
Label: Atlantic

1. La Prospettiva Di Me (3:05)
  2. Vivimi (3:54)
  3. Resta in Ascolto (3:29)
  4. Il Tuo Nome in Maiuscolo (3:19)
  5. Benedetta Passione (4:11)
  6. Come Se Non Fosse Stato Mai Amore (4:00)
  7. Così Importante (3:28)
  8. Parlami (3:43)
  9. Dove L'aria E Polvere (3:47)
  10. Amare Veramente (4:00)
  11. Mi Abbandono a Te (4:42)
avatar van waardamme
Beste plaat van Pausini. Vivimi, Benedetta en het titelnummer zijn topnummers.

Uitstekende plaat en misschien wel Laura's beste.
Uitschieters zijn Vivimi, prachtig in zijn eenvoud, en Come Se non Fosse Stato Mai Amore, een verbluffend goed gecomponeerd nummer en één van mijn favoriete nummers ooit.
Grote klasse !

Laura Pausini is een grote artiest: ze verkocht tientallen miljoenen albums, voornamelijk in het Italiaans en Spaans. Ze heeft succes (gehad) in Europa, Zuid- Midden- en Noord-Amerika. Ze doet dat met haar hele fraaie stem en vaak echt mooie popliedjes. Op dit Resta In Ascolto rijkt ze tot haar hoogste niveau: dit moet één van haar beste albums zijn. Alles klopt: de liedjes, de zang, de begeleiding en de productie. Ook het artwork is mooi. Er staat geen vuller op dit album en alle nummers zijn (erg) goed. Mijn favorieten zijn het ABBA achtige La Prospettiva Di Me, het hele fraaie Vivimi, titelsong Resta in Ascolto, het mooie Il Tuo Nome in Maiuscolo, het oh zo lekkere Benedetta Passione, Come Se Non Fosse Stato Mai Amore & Parlami. Echt een uitstekende popplaat, met een briljante kant A!