The Night Flight Orchestra - Aeromantic (2020)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. Servants of the Air (6:28)
  2. Divinyls (3:45)
  3. If Tonight Is Our Only Chance (3:13)
  4. This Boy's Last Summer (3:59)
  5. Curves (4:05)
  6. Transmissions (5:44)
  7. Aeromantic (4:13)
  8. Golden Swansdown (4:16)
  9. Taurus (2:54)
  10. Carmencita Seven (6:13)
  11. Sister Mercurial (3:45)
  12. Dead of Winter (6:07)
avatar van gigage
Vergeet niet je dansschoenen aan te doen bij de eerste single.

avatar van gigage
Het kan maar zo dat the night flight orchestra beter aan de weg timmert dan de originele bands van dit popcollectief want dit werkje komt toch redelijk vlot na Soilworks laatste release en ik dacht dat Arch Enemy dit jaar wel met iets nieuws zou komen. Het circus trekt echter direct door Europa met deze nieuwe langspeler onder haar arm. Ik heb verder geen idee hoe dit te omschrijven maar vlotte dansbare bombastische AOR komt voor mij het dichtst in de buurt. Het is natuurlijk zo catchy als maar zijn kan, veel toetsen, veel detail en een hele dikke knipoog naar de 80's rock scène.
Voor als de zon een keer deze grijze natte winter verjaagd heeft. Voor Toto fans een must listen