Stan Getz & João Gilberto - Getz / Gilberto #2 (1964)

Verenigde Staten / Brazilië
Wereld / Jazz
Label: Verve

1. Grandfather's Waltz (4:58)
  2. Tonight I Shall Sleep with a Smile on My Face (2:46)
  3. Stan's Blues (4:46)
  4. Here's That Rainy Day (4:02)
  5. Samba da Minha Terra (3:09)
  6. Rosa Morena (4:05)
  7. Um Braco No Bonfá (2:51)
  8. Bim Bom (2:10)
  9. Meditation (Meditação) (3:56)
  10. O Pato (The Duck) (2:22)
  11. It Might as Well Be Spring (5:53)
  12. Only Trust Your Heart (5:50)
  13. Corcovado (Quiet Nights of Quite Stars) (5:40)
  14. Garôta de Ipanema (The Girl from Ipanema) (7:39)
  15. Eu E Voce (3:26)
avatar van Alainmestreech
Is deze ook zo goed als het eerste deel? ik ken het namelijk niet.

avatar van Oldfart
ik ook niet..........iemand?

Dit is ook een fantastisch plaatje voor de liefhebbers, al kan er mijns inziens weinig sprake van zijn van samenwerking tussen Getz en Gilberto. Kant één is pure cooljazz van Stan, zonder enige bossa of sambainvloed (geen gitaren). Kant twee bevat vijf nummers gezongen en gespeeld door Gilberto, met een drummer en bassist. De combo's staan volledig los van elkaar, die bij vorig album versmolten waren tot één nieuwe stijl. Maar goed, doet geen afbreuk aan de kwaliteit, beide delen van de plaat zijn heerlijk relaxerend en sfeervol. 4,5*.
Mijn echte favoriet van de samenwerking tussen Getz en Gilberto is de live-cd 'Gets au Gogo'.