Verdure - Cross & Satellite Station (2004)

1 stem

8. Anonymous 1917
  9. Suns Gonna Come Take Over My Sky
  10. Hot Air Balloon
  11. Paints
Een vreemd album, experimenteel. Verdure is Donovan Quinn, komt uit Walnut Creek, diep in de oostbaai van San Fransisco en van oudsher een hippie plek. Donovan Quinn zit dan ook in zo'n hippie gemeenschap. Hij zit in de groep de Skygreen Leopards, maar maakt ook deel uit van een bepaalde beweging Jewelled Antler Collective, een aantal muzikanten die in de natuur muziek opnemen met allerlei zelfgemaakte intsrumenten uit de natuur en dat direct uitgeven met drones en andere muziek als achtergrond. Met al deze achtergrond informatie kun je al wel wat voorstellen wat hier voorgeschoteld wordt. Wat acid folk, freak folk, jaren 60 psychedelica, rammelende gitaren, tapes, donderdend orgeltje, doordringende percussie. Dit zorgt voor een enerverend album verrassend en vreemd. Vergelijkingen met T. Rex en Syd Barrett worden genoemd, maar er zijn veel meer aanknopingspunten. Een vreemd album, later heeft Donavan Quinn nogmaals een album uitgegeven onder de naam van Verdure, moeilijk te verkrijgen en je moet er van houden. Ik vind het wel verrassend en start met een 3,5 .misschien wordt het nog wel een 4.