Wolfmother - Rock'n'Roll Baby (2019)

Australiƫ
Uitgebracht in eigen beheer

1. Higher (3:19)
  2. Rock'n'roll Survivor (3:37)
  3. Hot Night (2:54)
  4. Kick Ass (2:45)
  5. Spanish Rose (3:47)
  6. Freedom Is Mine (3:44)
  7. Special Lady (3:10)
avatar van repelstefan
Bij Wolfmother gaat nooit echt om de teksten maar dat refrein van Hot Night is echt niet te doen. De riffs Op Rock'n'roll Baby (deze titel ja?) zijn soms prima omdat het gewoon een tof geluid blijft. Freedom Is Mine draai ik zelfs al maanden met veel plezier. En het hoeft biJ Wolfmother echt allemaal niet zo origineel maar dit mist kwaliteit. Jammer, want op de vorige worp had Stockdale zich juist wat herpakt.

avatar van meneer
Wolfmother ? Nieuw album ? Dapper. Verrassend ook wel. Laten we het weer eens proberen. Wie weet.

Edit: 23 minuten en 16 seconden de kans gegeven maar Stockdale heeft zijn beste werk al op de albums Wolfmother & Cosmic Egg verbrast. Idd, ‘Freedom is Mine’ klinkt zeker wel lekker.

Ik moet deze band nog wel eens een keer live gaan beleven. Lijkt mij heerlijk om eens flink op uit mijn dak te gaan.

avatar van milesdavisjr
En Stockdale, hij ploegt voort en voort. Mijn god, of ik terug wordt geworpen naar begin jaren 70, alsof ik Ozzy hoor zingen in Rock n' Roll survivor. Een prima song overigens. De productie is droog en mist wat transparantie. Het plaatje is ook maar matig. Stockdale heeft al geen aangename stem om drie kwartier aan te horen maar hij heeft het al eerder gedaan en beter. Het plaatje voegt mij maar bar weinig toe aan het oeuvre van de beste man, en dat liep al niet over van grote kwaliteit.

avatar van vielip
Na het verrassend sterke Victorious (wat mij betreft op dezelfde hoogte staat als het debuut) was ik erg benieuwd naar deze nieuweling. Maar na een paar minuten valt me al op dat de productie zeer matig is. De nummers zijn ook een heel stuk minder dan op Victorious dus het valt nog niet mee allemaal.