Harry Belafonte - Greatest Hits (1987)

Label: NCB

1. Bananaboat Song (3:02)
  2. Cocaonut Woman (2:50)
  3. Jamaica Farewell (2:50)
  4. Mama Look a Booboo (3:07)
  5. Matilda (3:32)
  6. Scarlett Ribbons (3:15)
  7. Islands in the Sun (3:21)
  8. Cocurucucu (5:30)
  9. Cotton Fields (5:17)
  10. God Bless the Child (5:03)
  11. Danny Boy (5:45)
  12. Hava Nageela (3:12)
Pieter Paal
Het enige dat ik leuk vind aan Harry Belafonte is zijn knappe dochter Shari.

Harald
Pieter Paal schreef:
Het enige dat ik leuk vind aan Harry Belafonte is zijn knappe dochter Shari.

Klopt, helaas snurkt ze een beetje maar voor de rest was het een leuke tijd

Harry Belafonte is niet echt mijn ding maar toch is het het een goede verzamelaar van deze calypso star.

Pieter Paal
Mee eens, misschien heb ik hier een beetje te snel geoordeeld, maar van nummers zoals 'Matilda' word ik toch wel vrolijk.
Nee, een compilatie van Harry is niet eens zo slecht.

Harald
Bananaboat Song is ook een goede songs. Die "Kinks" hebben heel vaak bij hun live optreden dit He ho hehehe ho gezongen. Echt grappig.

Pieter Paal
Ik heb weleens een fragment van een Kinks-concert gezien en gehoord, waarop Ray Davies de 'Bananaboat song' inzet en de hele zaal inhaakt. Andre van Duin had met dit nummer in een Nederlandstalige versie begin jaren 70 een grote hit mee.

Ray deed bij een optreden ook weleens ABBA-nummers, zoals 'Does your mother know'. Heel erg leuk! Op Youtube kwam ik laatst de Schotse groep Camera Obscura tegen die 'Super trouper' deed.

Op deze Belafonte-cd staat ook 'Cotton fields' dat ook bekend is in de versies van Creedence Clearwater Revival en The Beach Boys.
'Scarlett ribbons' is o.a. ook bekend van The Cats en Jim Reeves.