The Ozark Mountain Daredevils - Men from Earth (1976)

Label: A&M

7. Noah
  8. It's How You Think
  9. Arroyo
  10. Homemade Wine
Ik had nog nooit van deze band gehoord, maar de hoes sprak mij bijzonder aan in de kringloop. Schitterende Amerikaanse boeren met verweerde koppen, beide mannen zijn intussen wel overleden.
Goed , maar naar een hoes kun je niet luisteren, dus nu terug naar de muziek. Het is country rock, redelijk populair in de jaren 70 met grote name als Eagles, Outlaws, Poco, Firefall en zelfs de Dooby Brothers. Volgens een recensie van popmatters zijn al deze voorbeelden vele malen beter en orgineler en wordt de Ozark Mountain Daredevils zeer matig beoordeeld. Middelmatig, een hitje gehad en dat is het wel zo'n beetje. En dit vierde album is daar een goed voorbeeld van. Toch vind ik dat te kort door de bocht. Het is prettige muziek, goede muzikanten. Redelijk afwisselend ook. En in zijn genre zeker niet slecht. En van de hiervoor genoemden is alles ook geen top kwaliteit.
Het verveelt me niet, maar ik zal eerlijk zijn, heel veel opzetten zal ik het ook niet doen.
Toch wordt dit album redelijk goed beoordeeld dus er zijn nog fans van deze groep.
Misschien dat een fan ook een bericht achter kan laten.