Stephen J. Malkmus - Traditional Techniques (2020)

Label: Matador

1. ACC Kirtan (6:19)
  2. Xian Man (4:06)
  3. The Greatest Own in Legal History (3:47)
  4. Cash Up (4:06)
  5. Shadowbanned (3:23)
  6. What Kind of Person (3:28)
  7. Flowin' Robes (2:52)
  8. Brainwashed (4:58)
  9. Signal Western (3:46)
  10. Amberjack (4:15)
avatar van chevy93
Erg productief is 'ie. Niet altijd een goed teken (ieder jaar een kwalitatief goed album uitbrengen is niet echt meer van deze tijd voor de meesten), maar ik ben benieuwd.

avatar van aerobag
Malkmus heeft nog wel veel muzikaliteit in zijn donder hoor, al is hij zeker de laatste tijd niet zo consistent. Ik kan echter zeer waarderen dat hij niet bang is om zich in voor hem nieuwe gebieden te begeven. Net eerste luisterbeurt erop zitten, maar dit album bevalt mij wel zeer.

avatar van Mausie
Hij moet wel eens kappen met het veranderen van zijn artiestennaam. Je bent verdomme Puff Daddy niet, Stephen!

Kijk maar uit, voor je het weet dropt ie volgend jaar een hiphop-album.

Na het voor mij geslaagde elektronische album van vorig jaar valt dit album voor mij toch wat tegen. De singles Xianman en Shadowbanned vond ik verrassend sterk, maar de meeste liedjes hier missen toch de tegendraadsheid die met name Shadowbanned erg goed maakt. Blijft over een verzameling liedjes die prettig wegluistert in de ochtend bij een kop koffie, maar daar zijn er al zoveel van. Ik had op iets spannenders gehoopt.