Sonic Youth - Kill Yr. Idols (1983)

Label: Zensor

1. Protect Me You (5:28)
  2. Shaking Hell (4:06)
  3. Shaking Hell [Live] (3:15)
  4. Kill Yr. Idols (2:51)
  5. Brother James (3:17)
  6. Early American (6:07)
avatar van itchy
Kill Yr. Idols. Het moet, om vooruit te komen. Nieuwe wegen moeten worden bewandeld.

Protect Me You en Shaking Hell kennen we van Confusion Is Sex. De rest van deze EP zet die lijn voort.

De live-versie van Shaking Hell is krachtiger dan de albumversie.

Kill your Idols is een killer van een song, en Brother James vind ik het beste vroege (pre-Bad Moon Rising) Sonic Youth-nummer. Het bouwt maar op en gaat steeds sneller en sneller en sneller. Is ook altijd een vaste waarde bij live-concerten geweest.
Op deze twee nummers is het gaspedaal helemaal ingedrukt en wordt het stuur losgelaten, met fantastisch resultaat.

Early American vind ik dan weer wat boring en iets te arty.