Tindersticks - See My Girls (2020)

Label: City Slang

1. See My Girls [Edit] (4:23)
  2. A Street Walker's Carol (4:19)
  3. Blood and Bone (5:34)
  4. See My Girls [Le Chien Version] (5:30)
avatar van E-Clect-Eddy
Twee aangepaste versie's van See My Girls plus twee voor deze act atypische nummers.

A Street Walker's Carol een instrumental met harmonica, sfeervol doet denken aan de score van Once Upon a Time in the West van Ennio Morricone.

Blood and Bone hierop zingt een vrouw, wel in vergelijkbare stijl als Stuart. Nummer is niet door hem geschreven maar door Sidonie Osborne Staples (dochter van... ??)

See My Girls [Le Chien Version] ingetogen instrumental, doet wat DUB-achtig aan.

avatar van E-Clect-Eddy
See My Girls [edit] skip ik, maar ben wel blij met de 3 andere nummers, ook al is het vooral instrumentaal en ontbreekt de stem van Stuart grotendeels.

avatar van AOVV
Leuk EP-tje van Tindersticks; vooral de twee middelste tracks klinken interessant. Een prima zoethoudertje, dus.

3 sterren