Use No Hooks - The Job (2020)

Alternatieve titel: Lost Recordings 1979-1983

1 stem

Australiƫ
Punk / Funk
Label: Chapter

1. Do the Job (5:57)
  2. The Hook (4:56)
  3. Circumstances Beyond Our Control (4:40)
  4. Spoonful (4:17)
  5. In the Clear (6:47)
  6. Your Services Are No Longer Required [Live] (5:44)
  7. Do the Job [Live] (6:18)
  8. But You Smile Anyway (5:51)
  9. Instrumentality (7:18)
  10. Momentum (8:46)
  11. Sideshore Boogie (4:45)
  12. This Way Up (5:09)
  13. Back Story (6:44)
avatar van yeahyeahyeah
Toffe hoekige punk/funk met bijdehante man/vrouw-vocalen. Het heerlijke Do The Job kende ik al (“Get your head down! Arse up! Back straight!”), maar de andere nummers lijken nog niet eerder op plaat te zijn verschenen. Nergens een spoor van gevonden in ieder geval. Beter laat dan nooit!

Het album bestaat eigenlijk uit drie delen: de eerste vijf nummers zijn in 1983 opgenomen, evenals de twee daaropvolgende live-nummers. De rest bestaat uit ouder materiaal (lijkt hier en daar ook live, of gewoon heel brakke opnamekwaliteit), toen de band duidelijk nog in ontwikkeling was.

Ik heb nog niet kunnen vinden wat nu precies het verhaal is achter het bijna 40 jaar wachten met het uitbrengen van deze plaat. In een ideale wereld waren de eerste vijf nummers in 1983 op EP verschenen en was dit een klassieker geworden.