Exulansis - Sequestered Sympathy (2019)

1 stem

Uitgebracht in eigen beheer

1. Sequestered Sympathy (8:51)
  2. Barren (3:41)
  3. Despondent (9:47)
  4. John Bradley (4:22)
  5. Dead Can't Die (12:48)
  6. A Helpless Witness, to Such Pain (5:13)
avatar van Edwynn
Exulansis is een Amerikaanse band die fraaie schakels weet te smeden tussen shoegaxe, postrock en doommetal.

Sequestered Sympathy verscheen in het najaar en maakte de herfst een stukje grauwer door intense klankentapijten te weven die op lome wijze opgebouwd worden maar tegelijkertijd de luisteraar ook op het puntje van de stoel houden. Met echo's op de rauwe vocalen komt er soms een klein blackrandje om het geheel heen te hangen.

In die zin zou ik liefhebbers van Deafheaven aanraden eens een oortje te luisteren leggen. De strijkers doen op hun beurt onmiddellijk herinneren aan My Dying Bride. Zo wordt er op deze plaat uit allerlei vaatjes getapt die samen een mooie kleurenplaat vormen.