Huntsmen - Mandala of Fear (2020)

Label: Prosthetic

1. Ride Out (4:54)
  2. Colossus (6:27)
  3. Atomic Storms (7:58)
  4. God Will Stop Trying (7:21)
  5. Pirates of the Waste (6:00)
  6. Hill People Drugs (3:39)
  7. Bone Cathedral (4:36)
  8. A Nameless Dread (6:14)
  9. Awake at Time's End (9:07)
  10. Loss (4:05)
  11. The Silver Lining (2:30)
  12. The Swallow (10:41)
  13. Clearing the Sand (4:49)
avatar van bonhovinyl
Eerste songs op de bandcamp klinken erg tof. Crosby, Stills, Nash & Young in een mengelmoes van (death)metal, sludge en wat nog niet meer.
Wellicht eentje voor de eindlijstjes van 2020...

avatar van Don Cappuccino
Ik vond het debuutalbum van Huntsmen erg goed, en Ride Out is ook een mooie en veelzijdige track met sterke Yes-achtige samenzang!

avatar van Aladdin
Zo, dit is fijn; melodieus, meeslepend, af en toe een brul. Vind hun geluid ook wel origineel, het neigt inderdaad een beetje naar sludge, wat post-metal, nu-metal stukjes, maar het voegt voor mij echt iets toe. Heel tof en Inderdaad eentje die ik aan het eind van 2020 vermoedelijk nog beluister.

avatar van gigage
Oef , 78 minuten, dat is een hele zit als er meerdere atomic storms jams op gaan staan. Wie denken ze wel dat ze zijn, Tool ofzo?

avatar van Aladdin
Vind dit erg tof en wordt naar mijn idee wat ondergewaardeerd. Maar ja, als je zelf erg positief bent en dat niet overal terug leest dan heb je dat gevoel al snel
Op dit moment van schrijven begint net Pirates of the Waste...die baslijn waar het nummer mee opent is toch niet minder dan geniaal? Dit klinkt tenminste niet zo regressief zoals veel (prog)metal.

avatar van Don Cappuccino
Huntsmen zal zijn afgelaste releaseshow toch zonder publiek spelen en streamen via YouTube op 21 maart. Bij ons dus op zondag 22 maart op 2:00. Vrij laat, maar het zou me niet verbazen dat het optreden daarna beschikbaar blijft om te kijken.

avatar van Aladdin
Luister 'as we speak' naar, bedankt Don!