Candlemass - The Pendulum (2020)

Zweden
Label: Napalm

1. The Pendulum (4:59)
  2. Snakes of Goliath [Demo] (5:16)
  3. Sub Zero [Demo] (1:16)
  4. Aftershock [Demo] (1:35)
  5. Porcelain Skull [Demo] (5:29)
  6. The Cold Room [Demo] (1:23)
avatar van gigage
The door to doom liet nog 5 tracks ongemoeid en zijn op deze ep terecht gekomen een jaar na de vorige release. Eén nieuwe track is toegevoegd die reeds te streamen is.

avatar van gigage
Potrcelain skull is uiteindelijk bij Avatarium terecht gekomen. Is maar goed ook haha

avatar van Matthijs78
Release is een tikkie overbodig maar zoals altijd bij Candlemass is het het aanschaffen waard, zeker voor deze prijs.

avatar van Edwynn
Maar Snake Of Goliath is wel een fantastisch epos hoor. Erg veel Sabbath maar ook dat ouderwetse mythisch klinkende Candlemass. Het is het enige échte lichtpuntje op dit tussendoortje die na het uitstekende The Door To Doom komt.

Porcelain Skull is bijvoorbeeld aardig maar inderdaad beter in zijn Avatariumgedaante.
The Pendulum is het enige nummer dat echt afgerond is. En dat is een hopeloos saai uptempo ding. En doordruk van Black Dwarf. En dat was al niet bijzonder.
En waarom doet Johan Langquist toch zo zijn best om op Mats Leven te lijken? Dat doet hem geen goed. En ik zit met de vraag waarom Leven überhaupt wegmoest.
Candlemass continueert met The Pendulum
de traditie om met matige eepees op de proppen te komen.