Lauv - ~how i'm feeling~ (2020)

Label: AWAL

1. Drugs & The Internet (2:58)
  2. fuck, i'm lonely [From “13 Reasons Why: Season 3”] (3:18)

met Anne-Marie

11. Tell My Mama (2:46)
  12. Sweatpants (3:16)
  13. Who (3:00)

met BTS

14. i'm so tired... (2:42)

met Troye Sivan

15. El Tejano (3:11)

met Sofía Reyes

16. Tattoos Together (3:06)
  17. Changes (2:40)
  18. Sad Forever (3:23)
  19. Invisible Things (3:17)
  20. Julia (3:38)
  21. Modern Loneliness (4:12)
avatar van musicfriek
Guilty pleasure alert!

Echt heel veel zin in dit debuutalbum van Lauv (Lauv is Lets voor leeuw, geboren in augustus 1994 en zijn moeder komt uit Letland). Maar liefst 10 singles zijn er al uitgebracht en Ari Staprans Leff (zijn echte naam) staat op het punt van doorbreken. De singles fuck, i'm lonely met Anne-Marie en i'm so tired... met Troye Sivan zijn vrij bekend, maar er staat veel meer moois op zoals mijn favorieten Mean It en Tattoos Together (en wat een prachtige kleurrijke video's). Vrij eenvoudige popmuziek wat je zo meezingt (en neuriet, doet hij in veel nummers), maar wel erg lekker.

Het concept is erg origineel bedacht, hij noemt zichzelf een one man boyband en we zien hem in 6 verschillende kleuren op de hoes en elke kleur geeft een karakter van hemzelf weer:

Blauw: The Hopeless Romantic
Paars: The Existential
Geel: Mr. Positive
Oranje: The Fuckboy
Groen: The Class Clown
Rood: Spicy Lauv

Hij is te bewonderen in zijn eigen mini-serie op YouTube. Schrijft en produceert al zijn nummers zelf. Qua stem doet hij me soms aan Sam Smith denken (falsetto), goed te horen op zijn laatst uitgebrachte single Modern Loneliness. Hij begint binnenkort aan zijn wereldtournee en in november dit jaar is hij in AFAS te bewonderen (en ja, heb kaartjes gekocht, I don't care, lol).

Da alternatieve muziekliefhebbers kunnen hier maar beter met een boog omheen lopen, vandaar ook mijn aanhef