Cass McCombs - A (2003)

Label: Monitor (I)

1. I Went to the Hospital (5:14)
  2. Bobby, King of Boys Town (3:46)
  3. What Isn't Nature (4:48)
  4. Aids in Africa (5:42)
  5. A Comedian Is Someone Who Tells Jokes (3:30)
  6. Gee, Its Good to Be Back Home (2:59)
  7. Meet Me Here at Dawn (3:39)
  8. When the Bible Was Wrote (4:06)
  9. My Pilgrim Dear (4:50)
  10. Bedding Down Post-Xmastime (3:54)
  11. My Master (4:22)
avatar van OldRottenhat
Geweldig album! Ik heb hem afgelopen week gekocht (eindelijk, na lang zoeken) en ik heb hem nu al grijsgedraaid! Dus ik heb hem toch maar even toegevoegd hier op MusicMeter, ook omdat ik dit album in mijn top 10 wil/moet hebben!

avatar van Reint
Wat is het voor muziek OudeGerottehoed?

avatar van OldRottenhat
Reint schreef:
Wat is het voor muziek OudeGerottehoed?

Ja, wat is het niet voor muziek? De stem doet me op de één of andere manier denken aan Tom Yorke van Radiohead. De muziek is vrij kaal, dat wil zeggen geen hele orkesten op de achtergrond etc. Ook zijn de geluiden vrij dof en donker (dof op een goede manier, en donker op een niet-depressieve manier). Er staan wat vrolijke nummers op en wat droevere nummers. Ik vind het moeilijk om het echt te beschrijven, maar ik vind het een schitterend album!

Ik zou zeggen probeer eens wat te downloaden van deze beste Cass! En wieweet vind je het net zo goed als ik en ben je een paar weken later trots eigenaar van dit album! Dat is toch heerlijk?

Edit: Hier een YouTube clip van één of andere fan die een clipje heeft gemaakt op het nummer 'I Went To The Hospital'.

Hmm, ik meen dat ik deze meneer ooit heb gezien in het voorprogramma van de Delgados. Is heel weinig van bljven hangen...

avatar van Reint
Mooi! Ga er als ik een goede internetverbinding eens achteraan.