SLIFT - Ummon (2020)

Frankrijk
Label: Vicious Circle

1. Ummon (5:45)
  2. It's Coming... (8:29)
  3. Thousand Helmets of Gold (4:52)
  4. Citadel on a Satellite (10:07)
  5. Hyperion (4:27)
  6. Altitude Lake (6:04)
  7. Sonar (5:05)
  8. Dark Was Space, Cold Were the Stars (5:55)
  9. Aurore Aux Confins (2:48)
  10. Son Dông's Cavern (5:15)
  11. Lions, Tigers and Bears (13:18)
avatar van jurado
Sterke spacerock plaat die ondanks de stevige speelduur nergens verveeld.

Denk:Hawkwind, Can, Neu, O Sees, Wooden Shjips.

philtuper,cornucopia,Don Cappuccino,RuudC, lennert,freakey ik denk zomaar dat jullie hier ook wel mee uit de voeten kunnen.

avatar van Don Cappuccino
Album stream via YouTube: Ummon

Ja, deze plaat is gaaf! Ik was een paar dagen geleden al behoorlijk overtuigd door de fantastische KEXP-sessie (die zo te zien al flink wordt gedeeld, meer dan 200.000 weergaven!) die ze recentelijk hebben gedaan, dus toen ben ik deze gelijk gaan opzoeken.

avatar van jurado
Dat KEXP optreden is inderdaad geweldig, als ze in NL komen spelen zal ik daar zeker bij aanwezig zijn.

avatar van philtuper
Ben benieuwd jurado, hun vorige vond ik echt te veel op Oh Sees lijken. Alsof het een coverband betrof bijna. Maar ik ga deze zeker proberen, wellicht valt het kwartje deze keer wel goed. Thanks voor de tip anyway!

avatar van RuudC
Dat gaan we dan eens checken dan. Alvast bedankt voor de tip!

avatar van koosknook
Ik heb ze vorige jaar al live gezien; was een prima concert. Het vorig album kon me nog niet echt overtuigen, maar ik vond het ook niet echt slecht. Dit album klinkt w.m.b. al een stuk authentieker en consistenter. De vocals vind ik zo ook een stuk prettiger. Maar ja, ik ben ook niet echt een Oh Sees-fan.

avatar van Aladdin
Zo, wat een lekkere plaat dit! Die KEXP-sessie daar spat de energie vanaf, thx Don Cappuccino
De Oh Sees moest ik ook aan denken, zullen ze ook wel eens naar geluisterd hebben. Deze plaat vind ik een stuk consistenter dan de Oh Sees, waar ik geen fan van ben , maar wel weet te waarderen.

avatar van koosknook
Wordt alleen maar beter!

Werkelijk een heerlijke plaat met gierende gitaren. Titelnummer en opener Ummon alleen was al voldoende reden voor de aanschaf. Rest is overigens ook grandioos en blijft tot en met het laatste nummer boeiend. Gitarist heeft duidelijk lol in het gebruik van zoveel als mogelijk effectpedalen. Ten onrechte wordt de vergelijking met the Oh Sees nogal eens gemaakt. Ik vind Slift veel boeiender en gevarieerdere muziek maken.

avatar van philtuper
Nou Moe schreef:

Nu doe je Oh Sees flink te kort hoor. Als je ze ooit live had gezien weet ik zeker dat je dit niet gezegd zou hebben. Was echt een van de beste live concerten die ik de laatste jaren heb gezien. De drive en de energie die er vanaf spatte was ongekend. En hoezo is de vergelijking ten onrechte? Luister het vorige album maar eens. Daar is die vergelijking meer dan terecht. Bovendien kun je het als iets positiefs beschouwen want Oh Sees is wel degelijk boeiend, zeer zeker gevarieerd ook en heeft inmiddels een oeuvre opgebouwd waar je u tegen zegt. Sterker nog, de jongens van Slift zijn deze heren schatplichtig. Ik zou je willen zeggen, ga eens op ontdekkingsreis. Je zult niet teleurgesteld zijn.