Maan - Onverstaanbaar (2020)

Label: 8ball

1. Onverstaanbaar (3:02)
  2. Niet Alleen (3:41)
  3. Ze Huilt Maar Ze Lacht (3:06)
  4. 7 Maanden (3:15)
  5. Nog Even Niet (2:55)
  6. Als Ik Ga (3:52)
  7. Spiegel (3:39)
  8. Kom Maar (2:44)
  9. Zo Kan het Dus Ook (2:34)
  10. Vergeet Je Niet (3:09)
  11. Jij en Ik Tegen de Wereld (2:42)
  12. Spiegelbeeld (3:12)
avatar van MIAB
Net geluisterd via Spotify. Ik hoor niet echt verschil met haar vorige EP's of singles. Desondanks kondigt MAAN aan dat ze een "andere" weg inslaat. Ik vind het overigens wel een leuk album. Vooral, Kom maar, Ze huilt maar ze lacht en Vergeet je niet, springen er voor mij uit. De rest is gemiddeld met als uitglijder de track "7 maanden". Aardig debuutalbum.

Eefje-covers?

avatar van koosknook
En een Willeke Alberti cover?

avatar van Deranged
Toevallig de single Onverstaanbaar voorbij zien komen en voor de grap eens aan geslingerd. Wat blijkt, een hele aardige single waar ze op het refrein iets lieflijks heeft in haar stem. Bijna net zo lief als die Suzan van Suzan en. Daar deed het me aan denken en laat dat nou net een opmerking van aanzienlijk complimenteuze aard mogen heten. Verder qua tekst een aardige hedendaagse thematiek benadering. Vuilbekkerij op het net, inderdaad niets van aantrekken zulke, ook al bevolken ze naar het schijnt onze straten en supermarkten. Primaten zijn het, lieden zonder perspectief, geen leidraad of visie, niets. Maan doet op dit plaatje een hele aardige poging zich daartegen te wapenen. Ik wens haar niets minder dan het hoogst haalbare.

avatar van Marco van Lochem
Maan de Steenwinkel is eigenlijk de enige winnaar van The Voice Of Holland die een succesvolle carrière als popzangeres heeft opgebouwd. In januari 2016 won ze talentenjacht van RTL4 en heeft door verschillende dingen op te pakken een eigen stijl gecreëerd. “ONVERSTAANBAAR” is 4 jaar na de victorie haar debuutalbum, maar ze heeft de afgelopen jaren al menig succes behaald. Zo scoorde ze vlak na haar winst 2 Top 40 hits met ‘PERFECT WORLD” en “RIDE IT”. Begin 2018 bereikte de tweede plaats in de Top 40 met “BLIJF BIJ MIJ”, een duet met Ronnie Flex en in hetzelfde jaar behaalde ze een gouden single met “LIEF ZOALS JE BENT”. Begin 2019 stond “HIJ IS VAN MIJ”, een samenwerking met Kris Kross Amsterdam, Tabitha en Bizzey 7 weken op de eerste plaats van de Top 40. Vorig jaar scoorde ze ook nog een top 20 hit met “ZO KAN HET DUS OOK”. Op haar eerste album “ONVERSTAANBAAR” staan 12 Nederlandstalige liedjes, die ook perfect bij haar passen. Ik heb een zwak voor haar stem, die een eigen klank heeft en ook lief klinkt. De stijl op het album is modern, van rustieke ballads naar hiphop achtige tracks waarbij de ondersteuning krijgt van Tony Junior, sinds eind vorig jaar haar ex en Sven Alias. In bijna 38 minuten kun je een zeer aantrekkelijk album beluisteren van één van de succesvolste zangeressen van Nederland. Ze heeft haar eigen weg gekozen en met producer Gordon Groothedde dat met dit album bekroond. Deze Maan schijnt voor mij niet alleen ’s nachts!

avatar van Slowgaze
Maan mag wel even wat songwritingcredits geven aan Maaike Ouboter voor 'Ze huilt als ze lacht'.

avatar van StefanK
Slowgaze schreef:

Maar Maaike heeft niet eens aan dit liedje meegeschreven. De schrijvers (waaronder Maan zelf) hebben Maaike hoogstens als inspiratie gebruikt...

StefanK schreef:

Ik bedoelde dat het wel heel erg Ouboter-achtig is. Laat maar.

avatar van Deranged
Maan is overigens ook wel een te gekke naam.

Om je baby bees naar te vernoemen.

Markante dame inmiddels, hou'k altijd wel van.