Lazuli - Le Fantastique Envol de Dieter Böhm (2020)

Frankrijk
Label: L'Abeille Rode

1. Sol (4:27)
  2. Les Chansons Sont des Bouteilles à la Mer (6:13)
  3. Mers Lacrymales (5:04)
  4. Dieter Böhm (5:31)
  5. Baume (3:31)
  6. Un Visage Lunaire (4:15)
  7. L’envol (2:25)
  8. L’homme Volant (5:37)
  9. Dans les Mains de Dieter (5:37)
avatar van dynamo d
Net binnengekregen. Ben benieuwd naar deze nieuwe Lazuli.

avatar van Aproxis
Lazuli wordt alsmaar beter. Dit is nu wel mijn favoriet geworden. Helaas heeft de gitarist de band na dit album verlaten, maar de band heeft al snel een zeer goede vervanger in huis gehaald.

avatar van Aproxis
Eindelijk live aanschouwen in Helmond op 30 oktober. Enorm veel zin in. Is nu nog steeds een van mijn favoriete bands door het laatste album. Ook voorgangers zijn erg mooi, vooral 'Tant que l'herbe est grasse' en 'Nos âmes saoules' en 'Saison 8'. Pracht platen en er zit een duidelijke stijgende lijn in de kwaliteit. Kan niet wachten op nog een nieuwe release.

avatar van Aproxis
Gisteren concert bijgewoond in de Cacaofabriek in Helmond. Wat een fantastisch optreden en wat is Lazuli toch een sympathieke band. Enorm veel spelplezier, geen noot verkeerd gezongen of gespeeld, meteen na de show met iedereen op de foto en handtekeningen uitdelen en niet te beroerd om een praatje te maken. En dat terwijl de zaal ivm corona al snel dicht moest. Ik was al een fan, ben nu een nog grotere fan en ik zal zeker weer gaan als ze in Nederland spelen, niet te ver over de grens, of in de regio van Frankrijk waar familie woont.