Maribou State - fabric presents (2020)

Dance / Electronic
Label: Fabric

1. Intro
  2. Stelvio Cipriani - Mary’s Theme
  3. Nick Hakim - Cuffed
  4. North Downs - Settle Down
  5. Art Feynman - Slow Down
  6. Kutiman - Line 5
  7. Risco Connection - Ain't No Stopping Us Now
  8. Supersempfft - I See Stars

20. Maribou State - Strange Habits

met Yussef Dayes

21. Shire Tea - Gentlemen’s Whistle Club
  22. Hailu Mergia - Yefikir Engurguro
Vandaag ontvangen en inmiddels 1* helemaal gedraaid (2 lp's) - dwz, 14 volledige tracks, ongemixt. Het begint een beetje met downtempo, mellow. Maar dat verandert gaandeweg: mooi gevarieerd met aardig wat vocale tracks, deephouse. Plots is het wel even schrikken bij het horen van de stem van Thom Yorke (Reckoner), maar toch past die track wel in dit tamelijk eclectische geheel met volop verwijzingen ook naar acid jazz. Ik vind 't geheel een fijne warme uitstraling hebben, net als die van The Martinez Brothers en als je daar dan de dubbelaar van Amélie Lens - gaspedaal ingedrukt - naast legt, dan blijkt dat deze serie (5 in totaal) nu behoorlijk gevarieerd is.

avatar van overmars89
Ben sinds kort wel aardig fan van de muziek van Maribou State. Live als band is het een groot feest. Ik heb ze alleen nog nooit gehoord als live DJ set. Ben daar wel benieuwd naar. Deze mix is niet helemaal mijn ding. Iets teveel vrolijke deep-house met blije vocalen voor mij.

Ik vind het pas echt goed worden vanaf Mother tot aan het eind, maar dan is het grootste gedeelte van de plaat al geweest.