Jazz Sabbath - Jazz Sabbath (2020)

Jazz / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Fairies Wear Boots (6:05)
  2. Evil Woman (5:38)
  3. Rat Salad (4:29)
  4. Iron Man (7:14)
  5. Hand of Doom (7:14)
  6. Changes (5:53)
  7. Children of the Grave (7:10)
Mssr Renard
Dit ziet er interessant uit

avatar van milesdavisjr
Dit is zeker interessant, Sabbath on easy listening zeg maar. Het is ook leuk om in de jazz uitvoeringen de arrangementen te ontwaren die de originele songs ook kenmerken. Een mooi initiatief maar of dit een plaatje is wat bij veel jazzliefhebbers dan wel Sabbatfans blijft hangen heb ik mijn bedenkingen. Ik vermaak mij echter wel met dit schijfje.

milesdavisjr schreef:

Heb jij het al te pakken gekregen dan?
Ik zie 10 april staan.

avatar van milesdavisjr
Van datgene dat via I-tunes of YouTube al tot mij is gekomen word ik redelijk enthousiast. Soms kan ik aan een aantal korte fragmenten al horen of iets mij smaakt of niet.

Jazz Sabbath - YouTube

Een hilarisch fragment

avatar van AOVV
Na het beluisteren van dit plaatje, schoten me de termen "easy listening" en "vree leutig" te binnen (vree leutig betekent zoiets als erg amusant). Vooral als curiosum best leuk, denk ik dan, en inderdaad, interessant om de arrangementen van de originele songs terug te horen, maar ook niet meer dan dat.

Adam Wakeman, de man achter dit album, is trouwens een zoon van Rick Wakeman, de legendarische toetsenist van Yes, én maakt ook deel uit van de huidige liveband van Ozzy Osbourne. In het najaar van 2020 staan er nog een pak concerten in Europa gepland, las ik ergens, al is het maar de vraag of Dame Corona het toelaat.

3 sterren

avatar van judgepaddy
Best geinig en ook het verhaal wat eromheen is verzonnen.
De muzikanten leveren prima werk af; de piano is strak de bas wat summier dat wel, de orgel, gitaar en sax voegen iets toe aan Children of the Grave en dat hadden ze wel wat meer mogen doen.
Vooral de drummer levert wat mij betreft goed werk af.
Leuk!

avatar van Edwynn
Het is een leuk idee. Best goed uitgevoerd. Naar mijn smaak wel iets te frivool. Vooral Children Of The Grave met zijn hoempapa ritme.

Alex Skolnick maakte met zijn trio ook eens wat jazzbewerkingen van metalklassiekers. Die vind ik net iets avontuurlijker dan dit.