Lakecia Benjamin - Pursuance: The Coltranes (2020)

geen stemmen

Jazz
Label: Ropeadope

1. Liberia (5:51)

met Gary Bartz

2. Prema (6:02)
  3. Central Park West (4:28)

met Jazzmeia Horn

4. Walk with Me (7:05)

met Regina Carter

5. Going Home (6:37)

met Brandee Younger en Marcus Strickland

6. Syeeda's Song Flute (6:36)

met Ron Carter en Keyon Harrold

10. Acknowledgement (3:36)

met Dee Dee Bridgewater en The Last Poets

11. Pursuance (3:17)

met Marc Cary

12. Turiya and Ramakrishna (7:50)
  13. Affinity (7:11)

met Greg Osby en Reggie Workman

Mssr Renard
Dit lijkt mij een erg interessante plaat. De New Yorkse Lakecia is al een erg bekende saxofoniste omdat zij in de liveband van Miss Elliot en Alicia Keys (niet de minste), maar ook The Roots en Stevie Wonder had gespeeld. Tijd voor haar om uit de schaduwen te stappen dus. Dit is trouwens inmiddels haar derde soloplaat.

Hier lijkt zij een eerbetoon te geven de Coltranes, dus ik denk zowel John als Alice. De lijst met gastartiesten liegt er ook niet om. Dit zal nog best wel eens een bekende plaat kunnen worden. Ik ben benieuwd hoeveel mensen deze oppikken.