Andrew Roachford - Twice in a Lifetime (2020)

R&B / Soul

11. Once in a Lifetime
  12. Written in My Heart
  13. You're the One
avatar van Poeha
Love Remedy is weer zo'n typische Roachford swinger. Onbegrijpelijk dat ik dit album verder nog niet heb beluisterd.

avatar van Poeha
Halverwege het album dacht ik nog, een paar sterke tracks (1, 2 en...vooruit 3) en de rest een beetje van hetzelfde, maar beduidend van een minder niveau, totdat Are You Satisfied? zich aandiende. De rest van het album, uitgezonderd Written in My Heart, bestaat uit louter fijne tracks. Met Are You Satisfied? als een wat a-typisch nummer binnen het oeuvre. Het heeft wel wat weg van Bobby Womack's Across 110th Street. The Truth Hurts Too Much is weer een sterke soul ballad. Too Much to Lose doet daar niet veel voor onder.

Zoals vaak bij Roachford gaan de blauwe sterren toch weer naar de uptempo tracks, 1, 2 en 10. Give It Up and Let It Go, Won't Think Twice en Written in My Heart hadden voor mij niet op het album gehoeven. Dan had je ook een mooi compact aantal van 10 goede tracks over gehouden.

Al met al is dit een meer dan prima album. Toch maar eens de eerdere, nog niet beluisterde, albums van Roachford een draaibeurt geven. Vooralsnog 3,5* met kans op verhoging.

avatar van vigil
Poeha schreef:

Bij mij voor 1, 9 en 12 en een eventuele 4de vinkje zou voor het 2de liedje zijn.