Ross McHenry Trio - The Outsiders (2017)

geen stemmen

Australiƫ
Jazz
Label: First Word

1. It's Not How I Remembered It (6:32)
  2. Us and Them (6:01)
  3. Those Lost Days (6:38)
  4. The Outsiders, Pt. 1 (12:41)
  5. The Outsiders, Pt. 2 (6:16)
  6. The Outsiders, Pt. 3 (5:10)
  7. I Can Be Better (For Myuran Sukumaran) (9:26)
  8. Fear Not (6:53)
avatar van Mssr Renard
Naast de afrobeat die bassist/composer Ross McHenry maakt met Shaolin Afronauts en de future jazz van zijn soloplaten is hier dan ook een pianotrio jazzplaat, om te laten zien, dat Ross van alle markten thuis is.

Pianist is Matthew Sheens en de drummer is Myele Manzanza. Het is een dynamische plaat vooral, die de grenzen opzoekt van wat een trio allemaal kan. Dat betekent ook veel drumsolo's. Interessant is ook dat Ross electrische bas speelt ipv contabas, wat toch weer een andere benadering is van het pianotrio-genre.