Monophonics - It's Only Us (2020)

Soul / Funk
Label: Colemine

1. Chances (3:19)
  2. Suffocating (4:14)
  3. Last One Standing (7:16)
  4. Tunnel Vision (5:20)
  5. It's Only Us (4:58)
  6. Run for Your Life (4:23)
  7. All in the Family (4:56)
  8. Day by Day (4:50)
avatar van Nr.4
Eerste soulplaat van 2020 die ik de moeite waard vind. Titeltrack staat hier lekker op repeat.

avatar van Reijersen
Monophonics, ik hoorde nog niet eerder een plaat van ze. De zanger Kelly Finnigan kende ik dan weer wel en zo ben ik ook bij deze plaat uit gekomen. En wat een fijne muziek is dit zeg! Vooral muziek dat je als geheel moet beluisteren omdat ze als doel hebben één geheel te creëren met een plaat. Alles draagt één grote fijne sfeer uit. Hier en daar wat afwisseling en tempo en groove, maar steeds met dezelfde sterke basis in het achterhoofd. Topmuzikanten en een topzanger die samenwerken en zeer fijne songs smeden. The Monophonics hebben mijn aandacht. Duidelijk tijd om ook hun vorige platen eens nader onder de loep te nemen, want muziek als dit smaakt 100% naar meer.

avatar van djarend
Fantastische Californian soul plaat. Mooie tracks die je ook af en toe gewoon de flower power feel geven,... hopelijk komen die eens in NL spelen