Austra - HiRUDiN (2020)

Electronic / Pop
Label: Domino

1. Anywayz (3:46)
  2. All I Wanted (3:18)
  3. How Did You Know? (4:20)
  4. Your Family (1:42)
  5. Risk It (3:38)
  6. Interlude I (0:28)
  7. It's Amazing (4:18)
  8. Mountain Baby (3:27)

met Cecile Believe

9. I Am Not Waiting (4:34)
  10. Interlude II (0:34)
  11. Messiah (3:41)
avatar van Angelo
Leadsingle 'Risk It' vond ik een tegenvaller, vooral dat gedeelte dat ze met die Chipmunk-achtige stem inzingt is ronduit irritant. De tweede single die gisteren werd uitgebracht, 'Anywayz', is wel oké. Het biedt niets nieuws en Austra is ook niet meer wat het geweest is, maar het motiveert me wel om dit album een kans te geven.

avatar van JoaMuse
Prima album, de stem van Katie Stelmanis blijft bijzonder en fijn om naar te luisteren en qua arrangementen zit er veel variatie in. Anywayz en I Am Not Waiting zijn de hoogtepunten. En hoewel die bewerkte stem bij Risk It voor mij aanvankelijk ook op het randje van irritatie zat, vind ik dat toch een mooi nummer.

avatar van jorro
Het album kent een frisse start met Anywayz en ook van All i Wanted word ik wel blij. Zonder de prachtig heldere stem van Katie Stelmanis zou dit echter niet beklijven.
De nummers zijn sober van opzet maar boeien me wel.