Gabe Lee - Honky Tonk Hell (2020)

Country
Label: Torrez

1. Honky Tonk Hell (3:53)
  2. Piece of Your Heart (3:59)
  3. Babylon (3:46)
  4. Heartbreaker's Smile (3:59)
  5. Great Big River (5:00)
  6. 30 Seconds at a Time (3:31)
  7. Emmylou (3:52)
  8. Susannah (4:05)
  9. Imogene (2:54)
  10. All Dogs Go to Heaven (3:09)
  11. Blue Ridge Goodbye (4:56)
avatar van wvv89
2020 begint dan toch eindelijk vorm aan te nemen. Na Gill Landry en The Panhandlers ook erg onder indruk geraakt van de nieuwe van Gabe Lee. Heerlijke alt country van deze nog onbekende country artiest uit Nashville. Niet voor lang lijkt mij zo, want oh wat is dit goed. Iedereen ga dit luisteren!

avatar van musicfriek
Ik moet heel erg aan Bob Dylan denken na 1 draaibeurt, positief verrast! Piece of Your Heart is echt geweldig. Goede tip

Titel van track 2 staat trouwens foutief op de hoes.

avatar van fish
Heerlijke alt country met licht vleugje soul. Toch net anders dan zoveel in dit genre. Doet mij ook denken aan Brent Cobb en Tyler Childers, maar zijn stem ligt dichter bij Sir Bob.
Bedankt wvv89 voor het noemen van The Panhandlers, kende ik hiet, maar klinken prima.

avatar van Germ
Heerlijk plaatje inderdaad. Bij mij kwam af en toe de naam van John Prine op.

avatar van heicro
Elf gelijkwaardige songs. Lekker plaatje. Beter dan zijn debuutalbum 'Farmland', dat hier en daar nog wat mindere nummers bevat. Hoewel 'Alright Ok' en Christine' weer ijzersterk zijn.
Op dit album springen 'Babylon' en 'Heartbreaker's Smile' eruit wat mij betreft. Het enige minpunt vind ik het overdadige steelguitargeluid dat op sommige nummers té storend aanwezig is.

Singers/songwriters zijn er genoeg, maar één van het kaliber als Gabe Lee zijn er maar weinig. Bovendien beschikt hij over een zeer heldere herkenbare stem. Hij zou wel eens één van de grote countrysterren van de toekomst kunnen worden.