Lil Uzi Vert - Eternal Atake (2020)

Label: Roc Nation

1. Baby Pluto (3:30)
  2. Lo Mein (3:15)
  3. Silly Watch (3:15)
  4. POP (3:47)
  5. You Better Move (3:16)
  6. Homecoming (3:33)
  7. I'm Sorry (3:31)
  8. Celebration Station (3:15)
  9. Bigger Than Life (3:12)
  10. Chrome Heart Tags (3:32)
  11. Bust Me (3:14)
  12. Prices (3:53)
  13. Urgency (3:01)

met Syd

14. Venetia (3:08)
  15. Secure the Bag (3:58)
  16. P2 (3:54)
  17. Futsal Shuffle 2020 * (3:18)
  18. That Way * (3:32)
avatar van overmars89
Hoewel ik als 30er dit eigenlijk niet goed wil vinden, kan ik hier niet om heen.
Lil Uzi Vert straalt een soort van jeugdigheid en vrolijkheid uit dat mij erg vrolijk maakt.

Zelfs de Backstreet Boys rip van That Way tovert een glimlach op m'n gezicht.
Op eerste gehoor is de selling point toch wel de rijke diverse producties, maar ik moet zelfs Lil Uzi Vert complimenten geven. Hij lijkt hier onvermoeibaar.

avatar van MeesBowieFan1
lekker plaatje !
van That Way kan ik echt genieten zeg

avatar van FRNKY
Kom op, die Backstreet Boys rip is toch fantastisch haha.

avatar van Ralph.

Dit denk ik ook maar dan met

Bigger than life
Chrome heart tags
Bust me

Laat alleen maar zien hoe veelzijdig de beste man is. Lekker album!

Thekillers87327
Wat een prachtige hoes!
En daar is eigenlijk alles mee gezegd.
Heb dit album een paar keer beluisterd en om hier commentaar op te geven wil ik eigenlijk niet eens.
Wil niet de negatieve gozer uithangen.
Dit is wat ik haat aan dit soort rap (trap)
Slechte teksten, hele standaard ritmes en mediocre beats.
Lil Uzi Vert staat voorop in de groep van slechte rappers helaas..

Thekillers87327 schreef:
Wat een prachtige hoes!
En daar is eigenlijk alles mee gezegd.
Wil niet de negatieve gozer uithangen.
Dit is wat ik haat aan dit soort rap (trap)
Slechte teksten, hele standaard ritmes en mediocre beats.
Lil Uzi Vert staat voorop in de groep van slechte rappers helaas..

Mediocre beats

Okay grandpa

Uzi brengt veel energie, heeft een hele originele flow en natuurlijk was z'n aesthetic heel vernieuwend in hiphop. Kan hij nog veel beter? Ja, dat geloof ik wel op basis van geleakte tracks van de EA era, maar dit is in ieder geval al een stuk beter te pruimen dan het poppy Luv Is Rage 2

alexander-r schreef:

Dit denk ik ook maar dan met

Bigger than life
Chrome heart tags
Bust me

Laat alleen maar zien hoe veelzijdig de beste man is. Lekker album!

Vind Bust Me ook één van de hoogtepunten op het album. Lekkere subtiele beat switch en wát een earworm of a hook

Chrome heart tags is dé groeier van het album gebleken na enkele maanden luisteren

Thekillers87327
putinswurp schreef:

Mediocre beats

Okay grandpa

Uzi een originele flow? Tis júist echt typische trap wat iedereen deze dagen maakt. Vind uzi echt een verschrikking sorry. Kanye West bijv is vele maken beter imo

Thekillers87327 schreef:

Sorry hoor, maar ik luister al jaren alle wekelijkse releases in hiphop en Uzi is wel degelijk origineel. Ja natuurlijk, anno 2020 wanneer iedereen er ondertussen met zijn sound vandoor is gegaan klinkt het misschien wat minder zo. Maar dat ligt eerder aan het hiphop landschap zelf op dit moment dan Uzi. Vergeet niet dat hij al sinds 2014 heel actief was en hij wel degelijk een van de pioneers was van het subgenre

Ook heb je misschien gewoon minder met trap beats en het feit dat het trap influenced subgenre het minder van subtance moet hebben dan traditionele hiphop, maar om nou te zeggen dat Uzi geen originele of eigen flow heeft? Nee sorry, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Luister zijn flow van ong 2 minuut 30 en dan tot de hook erin komt. Of luister gewoon de hele track vanaf dat moment (eerste 2 minuten van de track is wat meer standaard). Maar als je dit hoort en nog niet overtuigd bent van Uzi's kwaliteit om als een beest te flowen, dan is de soort muziek gewoon niks voor je. Maar raptechnisch gezien is dit gewoon geweldig en is er niks op aan te merken

Lil Uzi Vert - 6 Min Freestyle (Official Audio) - YouTube

Elke keer als ik 6 mins freestyle weer hoor verbaast het me weer hoe erg deze kleine man kan rappen... jammer dat zijn leaks altijd van hoger niveau zijn imo dan wat uiteindelijk het album haalt

avatar van alexander-r
putinswurp schreef:

Voor mij zelfs het absolute hoogtepunt. Misschien wel van het jaar. Tot nu toe by far meest geluistersde nummer. Fijne productie ook