Nicolas Jaar - Cenizas (2020)

Electronic

9. Hello, Chain (5:26)
  10. Rubble (3:01)
  11. Garden (5:25)
  12. Xerox (3:19)
  13. Faith Made of Silk (5:23)
avatar van Snoeperd
Nicolas Jaar verwent ons wel afgelopen half jaar met schitterende producties op Magdalene, een nieuwe AAL en nu ook een soloalbum onder zijn eigen naam. Uiteraard hele hoge verwachtingen. Uit de nieuwe single valt nog niet op te maken waar hij heen zal gaan.

avatar van Poa
Poa
Snoeperd schreef:
Uiteraard hele hoge verwachtingen.

Same here, Jaar kan weinig verkeerd doen. Hoes doet me een beetje denken aan de laatste Slowdive trouwens.

avatar van philtuper
Zin in! De EP van Darkside uit 2011 is nog steeds mijn favoriete stukje electronica uit mijn collectie. Doet zoveel toffe dingen die Jaar. Ga er maar eens aan beginnen!

avatar van Snoeperd
Ik heb afgelopen dinsdag ingeschakeld voor de exclusieve online luistersessie via Twitch. Mooie ervaring om eens met alle aandacht het album te horen. Het is zeker een fraai album op eerste gehoor, maar wel een stuk experimenteler dan de vorige twee. Ook is er bijna geen beat/snare te vinden, dus voor de fans van de meer dansbare Jaar wellicht een telerustelling. Ik ga geen vroege conclusies trekken en het vandaag maar eens aan een aantal luisterbeurten onderwerpen.

avatar van overmars89
Jazeker vage vibes. Heb het gevoel alsof ik weer in "Het Hem" sta.