Lauren Ruth Ward - Vol. II (2020)

1 stem

Rock / Folk
Uitgebracht in eigen beheer

1. Valhalla (4:32)
  2. Hungry Barber (1:30)
  3. Pullstring (3:39)
  4. We Are Grown Ups (3:17)
  5. Wise Gal (3:26)
  6. Super Bullshit (3:16)
  7. Water Sign (3:15)
  8. Real Life for the Most Part (3:20)
  9. Friendly Fire (3:21)
  10. Goddess (3:35)
  11. Must Be Nice (4:49)
avatar van E-Clect-Eddy
De verrassing van vandaag. Lauren Ruth Ward die de opvolger van haar debuut dropt.

Onlangs was ze al te horen op de heerlijke Folky single Queen of Echo Park van Alicia Blue (met Latin roots) die volgende maand ook een nieuwe album presenteert; Bravebird.

Op dit album staan alle 5 de singles. Daarvan bevalt de meest recente Water Sign maar krijgt nu concurrentie van de afsluiter Must Be Nice met die lekkere fuzzy gitaar.

Verder niets nieuws onder de zon, Folk Rock / Indie Rock.
Ze heeft wel zo'n 70s Rock-chick zangstem die me goed ligt.

avatar van E-Clect-Eddy
Volgens de bio info op Discogs wordt ze vergeleken met Janis Joplin, Florence Welch & Courtney Barnett en zou haar muziek meer aansluiten bij 60s Rock and Roll. Dat van Janis Joplin hoor ik niet zo, maar ik ben ook geen kenner van deze zangeres. Met de rest ben ik het wel eens. Al vind ik dat op dit album de 60s Rock and Roll ingeruild is voor 70s Rock.

Vind dit album meer een geheel vormen dan voorgaand werk. Het heeft alle ingrediënten voor een lekker album: het Rockt, is muzikaal gevarieerd, goed toegankelijk, een zangeres met een eigen stem die ook nog een mening heeft.

Eigenlijk mist het alleen een paar goeie Pop hooks. Zoals de single Queen of Echo Park (in samenwerking met Alicia Blue) dat wel heeft.

Alicia Blue - Queen of Echo Park (feat. Lauren Ruth Ward) - YouTube - audio

avatar van E-Clect-Eddy
Muzikaal 'leent' We Are Grown Ups delen van een nummer van The Cure: volgens mij Pictures of You maar kan ook een andere zijn.

avatar van E-Clect-Eddy
Omdat de release 'oogst' van gisteren wat teleurstelt meer tijd voor albums als deze... halfje erbij.

Lekker album voor deze lente-achtige middag.

avatar van E-Clect-Eddy
Hoor wat 60s Rockabilly invloeden op Real Life for the Most Part, lekker album met het zonnetje erbij

avatar van E-Clect-Eddy
Aaah... die link met The Cure is er dus echt wel. Vandaag een single uit van Lauren waar ze een cover doet van Pictures of You. Klinkt prima.

Pictures of You (from "Little Fires Everywhere") - YouTube - audio

Haar geplande Europese tournee is verzet naar dit najaar, oa Tivoli Vredenburg. Dit keer niet alleen met vaste gitarist Eduardo Rivera maar ook met drummer en bassist. Live is LRW echt op haar best: rauwer, grappig, boordevol energie. Aanrader!!!

En check ook haar samenwerking met Chriss Hess onder naam Aging Actress met nummers als Sing Pretty en Aging Actress en Lassoing the Moon

avatar van E-Clect-Eddy
Helaas staat er nog niks op Spotify van Aging Actress (misspelling?) Ageing=spellcheck suggestie.