Fiction Plane - Everything Will Never Be OK (2003)

Label: MCA

1. Listen to My Babe (2:43)
  2. Everything Will Never Be OK (3:20)
  3. Cigarette (3:28)
  4. Hate (3:35)
  5. Soldier Machismo (2:39)
  6. I Wish I Would Die (3:38)
  7. Fallow (4:09)
  8. Real Real (3:57)
  9. Everybody Lies (3:24)
  10. Sickness (3:53)
  11. Silence (3:21)
  12. Wise (4:00)
  13. Bongo [Hidden Track] (6:53)
Lekker rock album van Fiction Plane: prima debuut!

Oh ja, over de afkomst van de zanger (zoon van Sting): de muziek is een stuk ruiger en moderner. Ook gewoon anders: lekkere rock hoor!
Bovendien zingt Sting niet dingen als: 'Fuck yourself & Fuck your cigarette' en 'We hate things, we hate people'.

Joy
is dat de zoon van sting joh?

Ja, maar niemand mag dat weten. Hij wil het op eigen kracht doen!

avatar van drhuig
goed album, maar ze zijn niet voor niets (verdiend!) doorgebroken met left side of your brain, die ik net een tandje beter vind.
cigarette speelden ze op Pinkpop, alleen vond ik die versie net ff beter, de albumversie valt me een beetje tegen.
hate is een heerlijk nummer
i wish i would die, everybody lies en wise zijn ook heel goed te verteren, maar het hoogtepunt is fallow, het rustigste nummer van het album

al met al een lekker indie-rockalbum dat niet de waardering heeft gekregen die het verdient (ik moest de cd uit amerika halen nb)

7 december in Paradiso!

avatar van rkdev
Aardig debuut, maar toch echt een vingeroefening voor de voortreffelijke 2e !