Firewind - Firewind (2020)

Griekenland
Label: AFM

1. Welcome to the Empire (5:12)
  2. Devour (3:45)
  3. Rising Fire (3:26)
  4. Break Away (5:13)
  5. Orbitual Sunrise (4:44)
  6. Longing to Know You (4:28)
  7. Perfect Stranger (4:10)
  8. Overdrive (4:25)
  9. All My Life (4:01)
  10. Space Cowboy (3:12)
  11. Kill the Pain (4:51)
avatar van gigage
Griekse Gitaarvirtuoos Guus-G is weer terug op het oude nest. Brengt dit dan de nieuwe elan waar de band op hoopt? Veel noten op de vierkante centimeter is gegarandeerd, en laten we eerlijk zijn, de man kan echt wel een riedeltje spelen. Echter er is ook een nieuwe zanger. Deze Duitser klinkt wat rauwer dan ik van de band gewend ben, maar ben niet thuis in de complete making of Firewind. Afijn, de eerste twee songs zijn reeds te streamen.

avatar van Desert
Ondanks een nieuwe stem aan de microfoon klinkt het allemaal heel herkenbaar en dat is degelijk.