El Michels Affair - Adult Themes (2020)

Jazz
Label: Big Crown

1. Enfant (3:39)

met The Shacks

2. Adult Theme No. 1 (0:39)
  3. Kill the Lights (2:18)
  4. Villa (2:45)
  5. Adult Theme No. 2 (1:48)
  6. Life of Pablo (3:53)
  7. Adult Theme No. 3 (1:18)
  8. Rubix (3:34)
  9. A Swift Nap (1:52)
  10. Hipps (3:28)
  11. Munecas (3:25)
  12. Adult Theme No. 4 (2:18)
avatar van E-Clect-Eddy
In 2016 was El Michels Affair al te horen op twee bonustracks van de debuut EP van The Shacks. Nu doen zij een wederdienst op de openingstrack, tevens single, van dit album.

The Shacks' Shannon Wise levert een prominente dromerige vocale bijdrage zonder tekst. Ik ken deze Funk/Soul band uit NYC niet maar de single klinkt behoorlijk Jazzy Pop.

El Michels Affair - Enfant (ft. The Shacks) - YouTube - audio

El Michels Affair - Rubix - YouTube - audio

Adult Themes | El Michels Affair op Bandcamp

avatar van E-Clect-Eddy
Een pasgeboren (?) baby is te horen in de opening van de derde single, verder muzikaal in het verlengde van de vorige singles. Klinkt lekker.

El Michels - Life Of Pablo - YouTube - audio

avatar van AOVV
Hoewel deze plaat zeker invloeden heeft uit de jazzwereld, durf ik het predikaat "jazz" er niet volledig op te drukken. Deze plaat is eerder een cross-overproduct, en klinkt vooral als een dromerige melange van jazz, pop, hip-hop, soul en funk. Een hoop genres, ik weet het, maar voor elk genre valt wel wat te zeggen.

Dit is bovendien een volledig instrumentaal album, met uitzondering van de mooie, dromerige vocalen van Shannon Wise van The Shacks, en een schreiende baby in Life of Pablo. Dat allemaal zorgt ervoor dat je een halfuurtje onbekommerd lekker kan wegdromen. Oh ja, had ik al gezegd dat de muziek dromerig klinkt?

Ideaal om 'ns lekker te relaxen dus, dit plaatje, maar dan vooral op de achtergrond.

3 sterren