Badly Drawn Boy - Banana Skin Shoes (2020)

Label: AWAL

1. Banana Skin Shoes (2:49)
  2. Is This a Dream? (4:08)
  3. I Just Wanna Wish You Happiness (3:34)
  4. I'm Not Sure What It Is (3:32)
  5. Tony Wilson Said (4:18)
  6. You and Me Against the World (3:35)
  7. I Need Someone to Trust (3:57)
  8. Note to Self (3:36)
  9. Colours (4:00)
  10. Funny Time of Year (3:04)
  11. Fly on the Wall (3:32)
  12. Never Change (3:19)
  13. Appletree Boulevard (3:07)
  14. I'll Do My Best (4:09)
avatar van Poles Apart
Na 10 jaar eindelijk weer eens wat nieuws van dit slecht getekend jongetje, die ook wel de Britse Beck genoemd wordt en z'n debuutalbum "The Hout of Bewilderbeast" nooit heeft weten te overtreffen, laat staan evenaren.

Badly Drawn Boy - Banana Skin Shoes (Official Music Video)

avatar van coldwarkids
Zin in! Ben altijd al op de hoogte geweest van hem maar nooit echt in hele albums verdiept behalve Born In The UK, wat ik destijds een pareltje vond. Silent Sigh was ook een track wat ik vaak op had staan. Misschien helpt dit album een handje om het ouvre van deze man ‘echt’ te ontdekken.

Poles Apart schreef:
Na 10 jaar eindelijk weer eens wat nieuws van dit slecht getekend jongetje, die ook wel de Britse Beck genoemd wordt en z'n debuutalbum "The Hour of Bewilderbeast" nooit heeft weten te overtreffen, laat staan evenaren.

Badly Drawn Boy - Banana Skin Shoes (Official Music Video)

Ooit via Nick Hornby - 31 Songs kennisgemaakt met dat genoemde album en de melancholie daarin viel hier in goede aarde. Zal eens kijken.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Acht jaar, geen tien. Hij heeft in 2012 namelijk nog een soundtrack gemaakt

avatar van philtuper
coldwarkids schreef:

Dan zou ik toch beginnen met The Hour of Bewilderbeast. 20 jaar oud alweer, unglaublich...