Mutya Buena - Real Girl (2007)

Pop / R&B
Label: Island

1. Just a Little Bit (5:58)
  2. Real Girl (3:53)
  3. Song for Mutya (Out of Control) (3:07)

met Groove Armada

4. Breakdown Motel (3:27)
  5. Strung Out (3:29)
  6. It's Not Easy (3:17)
  7. Suffer for Love (4:32)
  8. Not Your Baby (4:15)
  9. Wonderful (3:30)
  10. B Boy Baby (4:20)

met Amy Winehouse

11. This Is Not (Real Love) (3:29)

met George Michael

12. Paperbag (4:18)
  13. My Song (3:36)
avatar van *San*
Haar eerste single. Is Top!

Ik hoop dat ze gaat scoren!

Mojo Pin
Ik hoop met je mee!

avatar van Wib0__
Ze had toch ook een duet met Amy Winehouse opgenomen?
B Boy Baby heette die single, ik zie hem hier er wel opstaan, maar dan zonder Amy Winehouse? Of moet dit nog aangepast worden?

avatar van Ericos
Ze heeft een hele prettige stem om naar te luisteren.
Haar eerste single 'Real Girl' scoort al heel erg goed in Engeland.
En nu gaat ze ook beginnen met scoren in Nederland..

Ben benieuwd naar dit album.

avatar van AstroStart
1,0
Mwah, het album is redelijk standaard. Alleen Real Girl springt er echt uit.

Not my cup of tea.

Ik vind haar stem soms op Chris Brown lijken, whaha. Bij dat liedje Real Girl. Was haar helemaal vergeten van de Sugababes.
Maar dat nummer vind ik echt saai.
Maar ik zie Amy Winehouse, kijk dat maakt t dan weer interessant..

avatar van Kos
Kos
Dit is van die Lenny Kravitz-sample toch?

tuktak
best een lekker cdtje dit eigenlijk voor popstandaards. zo bekijk ik hem dan ook maar.
toen ik real girl hoorde dacht ik dat het eerst gewoon de sugababes waren, wist niet eens dat dit meisje eruit was gestapt. de sugababes sound kon ik altijd wel waarderen om hun refreintjes en vrolijke melodieën.
dit album doet ongeveer hetzelfde, gecombineerd met wat bijhorende ballads.
persoonlijk vind ik dit boven de gemiddelde top40meuk uitspringen, vooral omdat ik de producties sterk vind, en haar stem aangenaam.

Wib0__ schreef:
Ze had toch ook een duet met Amy Winehouse opgenomen?

B Boy Baby is inderdaad met Amy Winehouse, maar Amy zingt alleen mee in het refrein.
Maar de sound van het nummer is ook wel heel erg in B2B style van Amy.

avatar van Mjoesik
Heel tof album! Het zijn vooral vrij trage nummers , maar ze heeft zo'n mooie stem dat dat helemaal niet deert. Het nummer met Amy Winehouse 'B-Boy Baby' vind ik echt één van de beste nummers. Ook de mooie ballad 'Strung Out' is super! 'Just a Little Bit' vind ik een heel goede opener van het album gevolgd door het bekende 'Real Girl'. nummer 3; 'Song 4 Mutya' is een beetje het speciaalste nummer op het album als je het vergelijkt met de rest. Voor de rest echt heel mooie luistersongs !

Een klein detail: mijn cover van het album heeft dezelfde foto op de voorkant maar 'Mutya Buena RealGirl' is in een ietwat rozige kleur geschreven EN mist de ' i ' in 'Girl'. M.a.w.= bij mij staat er dus 'Mutya Buena RealG rl'. echt heel klein detailtje, maar het viel me gewoon op ...

avatar van Rammetje*
Kos schreef:
Dit is van die Lenny Kravitz-sample toch?

Ik kon er telkens maar niet opkomen van wie ze 't gesampled had, zo frustrerend! Maar 't was dus idd Lenny Kravitz met It Ain't Over Till It's Over..

avatar van catdog
Song 4 Mutya en Real Girl vind ik alvast 2 goede platen.
Ben benieuwd naar de rest !

AstroStart schreef:
Mwah, het album is redelijk standaard. Alleen Real Girl springt er echt uit.

Not my cup of tea.

En dan stem je 1 ster?!?!

avatar van Waste Management
Aha Ex-Sugababe doet het goed als solo-zangeres.
Ik vind Real Girl het album een knaller met leuke nummers erop.
Heb van de week het album beluisterd en ik geef hem 4,5

mijn Top-5:
01. Song for Mutya (Out of Control) feat. Groove Armada
02. Real Girl
03. B Boy Baby feat. Amy Winehouse
04. Breakdown Motel
05. Strung Out

avatar van NewYorkCityLight
Mhm... De eerste single vond ik al niks, maar ik snap nog wat mensen daarin zien.
Als je dan naar de tweede kijkt, Song For Mutya, dan wil ik niet weten wat de rest van het album is. Zo'n inspiratieloos nummer dat dan dit album zou moeten promoten door de 2e single te zijn. Ze had al geen potientele hits meer op het album staan om uit te brengen.
Dan zie je ook wel dat het album op Real Girl zou moeten teren.

Ik vind het een goede cd hoor. Prima popalbum.
3.5/5.

avatar van Emile93
Echt een geweldige stem!!!!!!!!!!! Haar cd valt echter helaas tegen! Vooral Real girl, Song 4 Mutya en Just a little bit zijn zeker 4-5 sterren waard maar de rest haalt het helaas omlaag!!!!
3 sterren!

avatar van Angelo
Over het algemeen vind ik dit helemaal geen slecht debuutalbum. Ik heb hem 'op de gok' gekocht destijds, maar ik vond het nog niet eens zo'n verspilling van mijn geld. Ik vind geen een nummer op het album. Nummers als 'Breakdown motel', 'Strung out', 'Real girl', 'Just a little bit' maar ook de duetten met Amy Winehouse en George Michael, 'B boy baby' en 'This is not real love' vind ik erg fijne liedjes. 'Song 4 Mutya' vind ik een beetje een buitenbeentje op dit album, maar ook erg fijn.

Toch wel een debuutalbum waar Mutya trots op kan zijn. 3,5* voor dit album dat eigenlijk een mix is tussen pop/soul/dance/doowop!

avatar van Emile93
Wat is doowop in hemelsnaam?

Misschien kun je hier wat mee:

Doo wop - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Doo-Wop is ook sterk van invloed geweest op de damesgroepjes van de jaren '60, waar Sugababes uiteindelijk ook weer een vervolg op is.

OK Thanks!!!!!

avatar van xMilennx
Ik ben altijd fan van de Sugababes geweest en was ervan overtuigd dat hun succes vooral aan Mutya te wijten was. Maar nu ik haar soloalbum gekocht en beluisterd heb, kan ik niet beweren dat ik er
metéen weg van was...
Er zitten een paar 'toppers' tussen, dat zijn dan ook de meest bekende en degene die ik vooraf al gehoord had; de rest van de cd viel mij jammer genoeg wat tegen na mijn hoge verwachtingen...
In algemene lijn vond ik hem in het begin heel goed en naar het einde toe steeds minder worden,
ik denk dat velen deze mening delen.
Nu vind ik wel dat volgens deze theorie My Song niet op zijn plaats staat! Maar voor de rest, ja...
Het einde met This Is Not Real Love en het daarop volgende Paperbag vond ik zelfs saai.

Gelukkig weet Mutya er altijd nog iets goed van te maken met haar geweldige, originele stem (vooral lage stukken vind ik bij haar zalig); en dankzij de enkele echt goede nummers zoals de 3 eerste, is het album mij toch nog zeker 3,5 sterren waard.

Ben trouwens benieuwd naar de toekomst, al vrees ik dat zij ook serieus de commerciële kant opgaat.

avatar van MIAB
Ik ontdek dit album nu pas. Alweer 13 jaar geleden dat zij een solo album bracht. Poeh! Ik vind dit verrassend genoeg een heel erg lekker album. Luister lekker weg. Geen slechte uitvallers en een paar extra lekkere platen erbij. Gek dat er daarna niks meer uit is gekomen. Al zag ik dat ze in 2014 nog wel een single (Give me Love) uitbracht en dit jaar "Black Valentine". 3,5*

1. Just a Little Bit (5:58) 3,5
2. Real Girl (3:53) 3,5