Cléa Vincent - Tropi​-​Cléa 2 (2020)

Frankrijk
Pop / Wereld
Label: Midnight Special

1. Tropique Ouverture (3:03)
  2. Du Sang sur les Congas [Extended Version] (3:39)
  3. Poupée Canapée (4:02)
  4. Sans Dec (2:42)
  5. N'allez Pas Travailler (3:00)
  6. Bahia (3:20)
  7. Du Sang sur les Congas (2:35)
avatar van E-Clect-Eddy
Precies 3 jaar geleden bracht Cléa Vincent de heerlijke EP Tropi​-​Cléa (2017) uit vol met tropische Jazzy Pop doorspekt met Latin invloeden die uitgroeide tot een van mijn 3 favoriete EP's van dat jaar.

Op haar reguliere albums wisselt zij Chanson met Indie Pop en Synthpop af, dat is minder onderscheidend dan wat ze op deze EP's presenteert. Wel is de verrassing er af bij deze tweede EP.

Hier experimenteert zij met andere Latin invloeden zoals Cumbia en Bossa Nova (Poupée Canapée). Met Cléa achter de piano en bijgestaan door een kleine groep blazers. Terwijl haar Mexicaans/Panamese label-genote Michelle Blades meedoet in de koortjes en de foto voor de hoes maakt.

De twee singles zijn w.m.b. ook de lekkerste.

Cléa Vincent - Du sang sur les congas - Officiële video

Cléa Vincent - Bahia - YouTube - audio