The Cramps - ...Off the Bone (1983)

Label: I.R.S.

6. Garbage Man (3:31)
  7. Fever (4:19)
  8. Drug Train (2:37)
  9. Love Me (2:02)
  10. I Can't Hardly Stand It (2:43)
  11. Goo Goo Muck (3:07)
  12. She Said (3:17)
  13. The Crusher * (1:48)
  14. Save It * (2:57)
  15. New Kind of Kick * (3:31)
  16. Uranium Rock * (2:28)
  17. Good Taste [Live] * (3:28)
ElMeroMero
Als Maffigheid vaste vorm zou aannemen en een gitaar ging bespelen als een perverse maniak, dan zou het Zich in The Cramps aardig thuis voelen.

Sinds Lux Interior, Poison Ivy en de haren/zijnen in 1976 uit hun vochtige kelders kropen met een missie de mensheid het daver op het lijf te jagen met vies klinkende griezelrock, is het in deze wereld niet meer veilig voor gevoelige oortjes.

Probeer eens zonder creepy bijgevoelens te luisteren naar Human Fly, waar Lux zich met overgave doorheen bzzzzzzzzzz't. Of de verleiding te weerstaan om je tanden niet in de kuit van je medemens te zetten tijdens The Crusher. Of niet als een volslagen idioot kikkerend door je woonkamer te woohihahah-en tijdens She Said.

Dan wéét je dat je Maffigheid Himself hebt weerstaan (zeg, ga snel eens iets raars doen, je bent écht te normaal voor woorden ! ).

avatar van Zachary Glass
ElMeroMero schreef

Mooi bericht, Mero

Echter, echter: ik had ooit een compilatie-cassette samengesteld van The Cramps om in de auto te draaien. M'n ma vond het altijd razend interessant om te horen waar ik naar luisterde (mijn pa nam de trein, hij had geen rijbewijs - lucky him ).

Luistert ze naar The Cramps, reactie ma: "goeie rockmuziek - mocht alleen nét iets viezer klinken!"

Ja - onze ma - she rocks!

lol

Zachary Glass schreef:

Tsk,tsk, die oudjes van tegenwoordig, hé ?

Zachary Glass schreef:

Was je vader "lucky" vanwege jouw muziek of de rijstijl van jou of je moeder ?

avatar van Zachary Glass
ElMeroMero schreef

Was je vader "lucky" vanwege jouw muziek of de rijstijl van jou of je moeder ?

Mijn pa is heel gelukkig dat-ie niet voortdurend moet luisteren naar m'n nieuwe "compilaties" in de auto

Het rare is, wanneer ik met mijn auto rijd, ik enkel met Chopin en Débussy kan fungeren - terwijl het mijn moeder geen zier uitmaakt wat er speelt

avatar van Dielie
ElMeroMero schreef:

haha, cool, ben nu de DVD aan het bekijken met een optreden in Napa State Mental Hospital.

HAHA, gewoon hilarisch, veel te cool voor woorden, oedak da nu nog maar ontdek, schaam mij!

edit: haha die bass-drum is gewoon naar de kl*ten geschopt

ElMeroMero
Snel, redde wie zich redden kan! Dielie is naar de Cramps aan het luisteren !!

avatar van Dielie
dik in orde, heb hem aangeschaft, lekkere vuiligheid door de boxen,

was muziek modder, twas hier in mijn kamer (lees: rock-arena) ne afgrijselijk dampende stinkende modderpoel!

niet voor mietjes deze Cramps!

nu al een 4, na de eerste luisterbeurt zelfs :evil

avatar van LeRoi
....toch wel een beetje 'DE ULTIEME KICK-MUZIEK-BAND' voor mij....Pracht-plaat dus...

avatar van dazzler
Hahaha ...

De knoken nog eens van tussen de spinnenwebben gehaald
en me kostelijk geamuseerd met deze knotse compilatie...

Ik moet ook altijd aan de B-52's denken als ik de Cramps hoor.
Beide groepen zijn fantastische rock and roll gimmicks,
B-52's zijn plastic etalagepoppen en de Cramps knekelmannetjes.

Of misschien is het die Flintstone link die door mijn hoofd spookt.

Human Fly, Garbage Man, Love Me, Goo Goo Muck, She Said, Save it ...
Hier durf ik best mijn beste knieschijfje voor strekken.

avatar van jellorum
wat een lekkere vette boel dit..

ElMeroMero schreef:

Een recentie die de juiste toon zet en de essentie van deze muziek en de cd precies weergeeft, Tevens de juiste gradatie geeft aan deze cd.
3,5 ster,

God hebbe de ziel van Lux Interior

Quote even gefixt.

Thnx Herman

avatar van Jannemanneke
vaak live gezien en was altijd een spektakel..ooit in de AB te Brussel kroop de zanger (Lux interior) op een luidspreker en viel hij eraf, al bloedend met enkel z'n naaldhakken en zwarte slip aan zong ie verder also er niks aan de hand was...als dat geen rock 'n' roll is

avatar van spinout
Dit kan best hun beste album zijn. Een verzamelaar wel, maar dat doet er toch niet toe.

avatar van frolunda
spinout schreef:
Daar ga ik absoluut in mee al moeten we A Date with Elvis ook niet vergeten.

Prachtige compilatie, mss idd wel hun beste plaat.

Tracklist klopt niet met mijn IRS lp by the way
Fever hoort er niet op