Eve Owen - Don't Let the Ink Dry (2020)

Label: 37d03d

1. Tudor (3:48)
  2. Lover Not Today (4:09)
  3. Mother (3:15)
  4. After the Love (4:17)
  5. For Redemption (3:00)
  6. Bluebird (3:18)
  7. She Says (4:10)
  8. I Used to Dream in Color (3:17)
  9. So Still for You (2:10)
  10. Blue Moon (2:54)
  11. 29 Daisy Sweetheart (3:45)
  12. A Lone Swan (3:48)
avatar van musicfriek
Wat is She Says van on-ge-ken-de schoonheid, wow.. Eve Owen raakt bij mij precies de juiste snaar en dan die belachelijk lieve video

Ze deed als gastzangeres mee op het album van The National - I Am Easy to Find (Where Is Her Head) en dan nu haar debuutalbum. Blue Moon en vooral So Still for You zijn ook hele fijne popsongs. Het is vooral haar stem waar ik enorm van geniet, laat dit album maar komen!

avatar van Gretz
Dank voor het toevoegen musicfriek! She Says was een van m'n favoriete herfstsingles van afgelopen jaar. Eve heeft inderdaad een fenomenaal mooie stem. Geweldig dat ze vorig jaar 1 van de prominente gastzangeressen was op I Am Easy to Find en de livetour van The National. Haar aanstaande debuutplaat is geproduceerd door Aaron Dessner van diezelfde band.

Zeer benieuwd naar het hele album. Blue Moon en So Still for You zijn ook alvast fijne voorproefjes

avatar van Grizzly Bear
Ook ik ben bij haar terechtgekomen via The National. Een engelenstem zou ik willen zeggen. Ik vind vooral So Still For You prachtig, benieuwd naar de rest!

avatar van musicfriek
En daar is de 4e single: Mother. En wat een nummer weer, heerlijke opbouw met geweldige climax. Heel anders dan de vorige singles. Paar nachtjes nog voor deze release

avatar van brt
brt
Klinkt goed zo op het eerste gehoor. Stem doet me aan Heather Nova denken

avatar van AOVV
Aardig plaatje, maar de liedjes glijden wat makkelijk van me af, zonder echt een indruk achter te laten. Eve Owen heeft wel een mooie stem en dit is natuurlijk nog maar haar debuut; er zit zeker nog meer in!

3 sterren

AOVV schreef:
Ik ervaar dus exact hetzelfde, heb dit album al diverse keren gedraaid, maar echt pakken doet het me niet, de songs zijn niet memorabel genoeg op een paar hele sterke tracks na. Ik verlies vaak ook mijn aandacht als ik haar draai, meestal geen goed teken

Het nummer Mother leerde ik kennen na She Says en dat was even slikken de eerste keer, is dit dezelfde Eve van dat lieve liedje? Maar bij de 2e draaibeurt kwam het nummer ineens binnen en nu vind ik het een geweldige song. Samen met A Lone Swan en She Says mijn 3 favorieten. Ook opvallend dat ik de enige ben tot nu toe die de moeite heeft genomen om 3 favoriete tracks aan te vinken, geeft ook te denken.. Geef 3,25, maar naar boven afgerond.

Al met al, Eve heeft die prachtige stem en ik denk dat we genoeg interessants in de toekomst te horen krijgen.