Secrets of the Moon - Black House (2020)

Duitsland
Label: Lupus Lounge

1. Sanctum (5:40)
  2. Don't Look Now (5:31)
  3. Veronica's Room (4:58)
  4. He Is Here (6:08)
  5. Cotard (5:08)
  6. Black House (6:38)
  7. Heart (6:56)
  8. Mute God (6:24)
  9. Earth Hour (4:53)
avatar van AOVV
Zo, deze jongens hebben een behoorlijke evolutie doorgemaakt, als ik voort moet gaan op Don't Look Now, Veronica's Room en Earth Hour. Metal is het misschien nog op het nippertje, maar dit neigt veel meer naar gothic rock, uiteraard met de nodige naargeestigheid en zwaarte, maar soms ook met een verrassende, aanstekelijke lichtvoetigheid.

Benieuwd naar het volledige album, maar dit zijn alvast fijne voorproefjes!

avatar van gigage
Indeed, 3 fantastische gothic rock songs. Ik ken de band niet maar het wordt hoog gewaardeerd op de site zo te zien.

avatar van namsaap
Wat een mooi album is Black House! Het is mijn eerste kennismaking met deze band, die zo te lezen her en der, een behoorlijke metamorfose qua geluid heeft ondergaan. Deze gothic rocksound bevalt me in ieder geval uitstekend. Ik hoor invloeden van Suede, maar het geluid doet ook denken aan Voivod (Angel Rat, The Outer Limits-era), Alice In Chains, Blackfield en Triptykon. Dat laatste is minder verwonderlijk dan het lijkt op het eerste gehoor aangezien V. Santura verantwoordelijk is voor de mix van dit album.

Het duurde even alvorens het kwartje bij deze muziek viel, maar bij elke luisterbeurt wordt dit album beter. Hoogtepunten: He Is Here en Mute God.