Howling - Colure (2020)

12. Lover (6:49)
  13. Ellipses II (1:23)
avatar van Mausie
Mausie (crew)
Het is even stil geweest rondom Howling, de samenwerking tussen Ry Wiedemann (Âme) en RY X. Maar nu dan een opvolger van hun debuutplaat uit 2015. Eerste singles zijn Phases en Bind. De smoothness van RY X over pulserende beats en melodieën. Kan een leuk plaatje worden.

avatar van MDekens
Schijnbaar vandaag pas gereleased? Ik zie het nu pas op Spotify verschijnen. Wat een heerlijke plaat, wel echt in het verlengde van het eerste album.

Stel je voor; "The Water" dit in de zomerzon op een lekker grasveldje op een festival. Heerlijk.

avatar van mr.oizo
Lekker album, niet heel erg vernieuwend ten opzichte van de vorige, dat vind ik wel een minpuntje.
Maar op een festivalweide vind ik momenteel alles wel goed MDekens

avatar van Barend G
Mausie schreef:

Frank Wiedemann

ohmusica
Ligt best lekker in het gehoor dat samengaan van song, falset zangkunst en een subtiel gelaagde minimal house. Dit recept is al vaker toegepast, het is de kunst om het spannend te houden, enigszins klein en een zekere lichtheid dus ook voor de huiskamer.

avatar van harencoor
Ligt inderdaad direct lekker in het gehoor. Met een speelduur van meer dan een uur en omdat er weinig variatie is in de tempo van de nummers ligt verveling op de loer. Toch al met al een fijne plaat.

avatar van Shelter
vet album dit, klinkt heel goed en verveelt geen moment.
Had nooit van ze gehoord, maar kwam het toevallig tegen via Spotify.

avatar van overmars89
Jammer dat dit album een beetje was ondergesneeuwd in de releases vorig jaar. Ik wilde er graag meer aandacht aan besteden. Ben eigenlijk wel groot fan van al het werk van Ry X, al lijkt het vaak wel enigszins op elkaar. Al Was "The Acid" wel weer iets compleet anders moet ik nageven.

Ik vind het jammer dat het album opent met een redelijk zwaktebod. Verder geniet ik weer van de samensmelting van de warme electronische tonen met de zalvende stem van Ry X.