Gold Key - Panic Machine (2020)

Label: Venn

1. Sweet Darkness (5:09)
  2. Don't Sleep (2:47)
  3. Shallows (4:04)
  4. Mechanical World (4:30)
  5. Trick of the Light (5:45)
  6. Enceladus (4:21)
  7. Strain (3:08)
  8. Fly Into the Sun (4:25)
  9. A Crack in the Earth (2:22)
  10. Human (3:29)
  11. Millions (0:29)
  12. The Best of Luck (4:57)
avatar van Ayreonfreak
Best wel lekker album. Kensington meets Muse, meets Radiohead, meets Tesseract. Originele cd.

avatar van Jumpjet
Zo! strak album dit, heeft een soort jaren '80 rock-/ metalsfeertje terwijl het toch helemaal 'van nu' klinkt. In elke track zit een goede spanningsboog en ook aan de productie is hoorbaar aandacht besteed. Herkenbare zang, doet hier en daar denken aan Marc Storace van de jaren '80 hardrockers Krokus. De namen die Ayreonfreak hierboven noemt hoor ik er niet in terug, gelukkig maar.

avatar van Ayreonfreak
Jumpjet schreef:

Meen je dat? Hoor je hier geen Muse in? Tesseract is wellicht iets te doordacht, maar ook Radiohead vind ik toch regelmatig overduidelijk aanwezig. Sommigen zeggen (en daar ben ik bij twee/drie luisterbeurten het wel mee eens) Devin Townsend in track 2..