PINS - Hot Slick (2020)

geen stemmen

Rock / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. Hot Slick (4:42)
  2. Bad Girls Forever (2:57)
  3. Ponytail (3:09)
  4. After Hours (3:29)
  5. Daisies (3:06)
  6. Read My Lips (3:17)
  7. Set Me Off (3:02)
  8. Love You to Death (3:23)

met Leather Party

9. Ghosting (3:18)
  10. Bad Habit (3:15)
avatar van E-Clect-Eddy
All-female Manchester act die door hun label bij de Post-Punk worden ingedeeld.

Afgezien van een deel van de zang is dat is de muziek nauwelijks terug te horen. Het is heel goed toegankelijk maar ook weer net te eigenwijs om het Pop of Pop Rock te noemen.

Op hun Bandcamp-pagina merken zij het zelf aan met Alternative / Electro / Indie / Pop. De synth is vrij prominente aanwezig op het album maar zou het geen Electro noemen eerder dichter bij Indie Rock. Op andere momenten doet het wat denken aan de Tom Tom Club.

Het nummer dat nog het meest eruit springt is Love You to Death met een belangrijk bijdrage van Leather Party. Voorlopig mijn favoriet van dit album.

De singles waren: de eerste vier nummers plus Ghosting

Gewoon een lekker zomers album.

Er kwam onlangs nog wel een lekkere stand-alone single uit die wel wat met Post-Punk te maken heeft, namelijk hun cover van Joy Division's Isolation - YouTube