Toylets - It's Like a Daydream, Exploding Again (1982)

Label: Top Hole

1. Labi (2:40)
  2. An Unspoiled Land (3:32)
  3. From One Second to Ninety Days (4:18)
  4. Ancient Places (5:04)
  5. Home (2:53)
  6. Sehnsucht (3:35)
  7. These Evenings (3:07)
  8. Marble Arch House (4:59)
  9. In Your Arms (2:08)
  10. It's Like a Daydream, Exploding Again
avatar van sq
sq
Toevallig aan gekomen deze Nederlandse new wave LP. Duidelijk op de Cure gebaseerd, maar toch een eigen - gevarieerd - geluid waarbij de ritmesectie opvalt.
Lekker plaatje, ook nu nog.

avatar van hk01
Alweer zo'n ondergewaardeerd album.
Een must voor alle new-wave liefhebbers begin jaren '80
Helaas niet te koop op CD; ik heb 'm gedigitaliseerd

Inderdaad prachtige lp op het Frieze Tophole label waar ook het machtige the Visitor haar lp's uitbracht. Doet ook sterk denken aan Neon, die hadde ook behoorlijke Cure invloeden.
New Wave zoals het alleen kon klinken toendertijd begin jaren 80

avatar van Premonition
Deze moet ik nog ergens hebben, heb ze samen met The Visitor nog zien optreden, Waarschijnlijk nog ergens op een D60 staan, de LP heb niet meer. Tophole is bezig om een aantal albums weer uit te gaan brengen op CD, las ik in een interview met Michiel Hoogenboezem. Hoop dat deze er bij zit, net als de albums van The Visitor.

avatar van Manfield
Paul Dokter die o.a. gitaar en zang op dit album verzorgt en de nummers schreef was samen met Theo de Jong ook de band "The Serenes" gestart, alwaar hij samen met Theo de Jong ook de vocalen, gitaarpartijen en songwriting op zich nam. "In Your Arms" is het meest Cure "ish".