David L. Harris - More Than Love, to Be a Man (2020)

Jazz
Label: Dlee

1. More to Learn... There's More to Give) (1:32)

met Tanyell Waivers

2. Better as One (4:04)
  3. Dear Lonely Hearts (4:35)
  4. Answer Me, My Love (5:01)
  5. What Makes You a Man? (0:37)
  6. Was Lost, Then Found (Peace in the Midst of Noise) (1:41)
  7. Love for You (Fatherless Child) (3:19)
  8. Day Has Come (2:30)
  9. Honeysuckle Rose (3:35)
  10. Talk to Me (That's What I'll Be for You and Me) (1:53)
  11. All the Way (4:04)
Het tweede album van trombonist David L. Harris. Hij neemt ook de vocalen op zijn rekening.

Een heerlijk album, misschien niet heel verrassend, maar wel toegankelijk zonder cheesy te worden. Dit dankzij de puike begeleiders en natuurlijk zijn prettige zang.

Covers en eigen nummers wisselen elkaar af. Jazz die meerdere mensen zou moeten kunnen aanspreken.

avatar van AOVV
Als het een volledig instrumentaal album was geweest, had dit me zeker kunnen bekoren; de sfeer die wordt gecreëerd lonkt zo terug naar vroeger tijden, met vooral fraai trombonespel en aandoenlijk pianospel. Ik knap echter behoorlijk af op de zang. Een goeie uitleg kan ik daar overigens niet voor geven, het zit me gewoon niet prettig. Maar goed, puur instrumentaal gezien dus prima in orde.

3 sterren