Bohannon - Make Your Body Move (1983)

1 stem

Funk / Electronic
Label: Compleat

1. Make Your Body Move (6:36)
  2. Wrong Number (4:16)
  3. Don't Leave Me (4:47)
  4. B.T. Is Doing the Raggae (5:10)
  5. School Girl (5:04)
  6. Funkville (4:10)
  7. Come Back My Love (7:54)
  8. Make Your Body Move [Instrumental] (3:51)
avatar van E-Clect-Eddy
Een samenwerking van Bohannon met Ray Parker Jr. Niet de eerste keer, Ray Parker deed al mee op Bohannon's eerste album Stop & Go (1973).

Gemaakt vele jaren na de hits met Raydio (Jack And Jill / You Can't Change That / A Woman Needs Love) maar nog voordat Ray een megahit scoorde met Ghostbusters.

Had er meer van verwacht, Bohannon die zijn muziek een update gaf naar de Funk / Disco van die dagen, zonder Caroline Crawford. Al hoor ik af en toe een zangeres, ze kreeg geen credits op Discogs.

Het openingsnummer is geheel van Ray Parker Jr. en Come Back My Love is alleen door Bohannon geschreven, de overige 4 nummers vloeiden uit de samenwerking.

Het openingsnummer / titelnummer is w.m.b. het meest aansprekende.