Spoon - A Series of Sneaks (1998)

Label: Elektra

1. Utilitarian (1:50)
  2. The Minor Tough (2:42)
  3. The Guestlist / The Execution (2:03)
  4. Reservations (2:35)
  5. 30 Gallon Tank (4:01)
  6. Car Radio (1:29)
  7. Metal Detektor (3:38)
  8. June's Foreign Spell (3:01)
  9. Chloroform (1:09)
  10. Metal School (2:53)
  11. Staring at the Board (0:54)
  12. No You're Not (1:41)
  13. Quicy Punk Episode (2:17)
  14. Advance Cassette (2:52)
Tweede album van Spoon, iets meer gitaar, alternatiever, dan de latere albums. Hoogtepunten zijn Car Radio en Utilitarian. Maar de rest is ook zeker niet verkeerd.

black/bird
De riffs-plaat van Spoon

avatar van midnight boom
Great!!

avatar van Mctijn
Advance Cassette klinkt als enige nummer op dit album als "Spoon anno nu".
Toch grappig dat ze met het laatste nummer de rest van hun carriere inleiden.

avatar van Cor
Cor
Dit is al aardig vintage Spoon. Lekkere rockplaat met plenty ideeën, invalshoeken en fraaie riff's. Ik vind 'm heel fijn.

avatar van captain scarlet
Spoon heeft nog nooit 'n slecht album gemaakt, maar dit is toch wel een van mijn favorieten. Gevarieerde plaat met 14 toffe to the point nummers ( de meeste tussen de 2 en 3 minuten ) met een heel eigen sound zonder ook maar een zwakke broeder. De garagerock wordt hier opnieuw uitgevonden. Utilitarian en 30 Gallon Tank zijn voor mij de uitschieters, maar de rest is ook niet mis.