Zach Bryan - Elisabeth (2020)

Country
Label: Deann

1. Come as You Are (4:45)
  2. From a Lover's Point of View (3:04)
  3. Driving (3:29)
  4. Heading South (3:30)
  5. Cold Blooded (3:25)
  6. Mine (2:58)
  7. Leaving (3:27)
  8. Codeine Pills (Part One) (3:16)
  9. Anita (Part Two) (3:43)
  10. Hopefully (3:57)
  11. Messed Up Kid (4:19)
  12. Loom (2:43)
  13. Me and Mine (2:57)
  14. Old Man (4:01)
  15. A Boy Like You (4:48)
  16. Elisabeth (3:19)
  17. Washington Lilacs (2:48)
  18. Revival (3:41)
avatar van Tonio
Ik ben normaal wel te vinden voor dit soort jonge artiesten. De eerste 4 a 5 nummers klinken veelbelovend, maar daarna wordt het wat erg veel van hetzelfde. En uiteindelijk begint de stem me een beetje tegen te staan. Kortom: nu niet meer dan 3 ***

Met de kanttekening dat ik deze over een tijdje toch nog wel eens een tweede kans geef ...

avatar van Bartjeking
18 nummers is misschien wat veel, de productie is wat rommelig; maar toch, een plaat recht uit het hart, komt altijd binnen. Zijn debuut was verrassend, maar dit is een bevestiging van zijn kwaliteit. Er komen soms zinnen uit zijn mond waaruit blijkt dat hij bijzonder goed observaties kan uiten zonder in clichés te belanden. Dus die Zach blijven we volgen, en ik hoop nog steeds dat hij uit het leger gaat en zich stort op de muziek. Maar wie ben ik.

Deze week ook de nieuwe Isbell geluisterd, dus dan is het extra knap dat deze plaat toch nog binnenkomt.