Foot - The Balance of Nature Shifted (2020)

Australiƫ
Uitgebracht in eigen beheer

1. Despair on Hope Street (4:47)
  2. E-Sports (4:25)
  3. Green Embers (5:28)
  4. Ride It Out (3:34)
  5. Investment (6:27)
  6. Break the Altar (Light / Shade) (5:39)
  7. Neighbours (3:51)
  8. Manic Progression (5:55)
  9. High (6:03)
avatar van gigage
Is dat Seattle? Of hebben de heftige branden in Australië de band de hersenen doen smelten. Nou ja, de groene golf zal dan wel de meerstemmige stoner/ desert rock met psychedelisch randje zijn die ze graag over de stad doen spoelen. Voor fans van Monster Magnet, maar dan wat minder metal en meer rock.

avatar van jordidj1
Green Embers klonk tof in de CSL-sessie gister, maar bij herbeluistering nu al wat minder. Vraag me af of een compleet album dan niet te veel van het goede is

avatar van Don Cappuccino
Ik vond Green Embers erg lekker klinken en na de eerste luisterbeurt moet ik ook zeggen dat ik dat de beste track vind. Op basis van die track had ik meer stoner/doom verwacht, maar de rest van de plaat is meer grunge met een stoner/doomrand. De sound van Kyuss is duidelijk een grote inspiratie geweest, qua meerstemmige vocalen ligt Alice In Chains constant op de loer. Toch zingt de band nagenoeg alles meerstemmig op deze plaat, wat afwisseling in de vocalen had gemogen. Ook blijft de plaat als geheel erg op de vlakte liggen: het gaat niet enorm de diepte in en het gaspedaal wordt sporadisch ingedrukt.